Стаття присвячена дослідженню питань, які стосуються сприйняття основних складових концепції сталого
розвитку (sustainability) споживачами послуг в сфері туризму задля ефективного стратегічного управління. Метою
статті є вивчення основних тенденцій у змінах в розумінні споживачів корпоративної соціальної відповідальності,
які формуються під впливом концепції сталого розвитку на прикладі туристичного бізнесу. При проведенні наукового
дослідження використані методи опитування, спостереження, аналізу, синтезу, узагальнення, графічний методи,
системний підхід. На підставі проведеного дослідження встановлено, що сфера туризму є відкритою до sustainability,
разом з тим чутливою до невідповідностей з принципами сталого розвитку. Доведено доцільність врахування реальної
готовності споживачів до змін в своєї поведінці, наближеної до sustainability. Надано рекомендації туристичному
бізнесу щодо виявлення стимулів та перешкод у сприйнятті споживчими групами основних складових sustainability на
шляху системного впровадження положень концепції у стратегічний розвиток підприємств. Перспективи подальших
досліджень повинні бути спрямовані на вивчення впливу сприйняття споживчими групами основних складових концепції
sustainability підприємств, функціонуючих в індустрії туризму в Україні та реакції на відповідні споживчі тренди
вітчизняного туристичного бізнесу, а також розробки на цій основі ефективних механізмів впровадження складових
sustainability у стратегічний розвиток підприємств туристичного бізнесу задля їхнього сталого розвитку.
The article is devoted to the study of issues related to the perception of the main components of the concept of sustainable
development (sustainability) by consumers of services in the field of tourism for effective strategic management. The purpose of
the article is to study the main trends in changes in consumers' understanding of corporate social responsibility, which are formed
under the influence of the concept of sustainable development on the example of the tourism business. The methods of survey,
observation, analysis, synthesis, generalization, graphic methods, systematic approach were used in the conduct of scientific
research. On the basis of the conducted research, it was established that the field of tourism is open to sustainability, at the same
time sensitive to inconsistencies with the principles of sustainable development. The expediency of taking into account the real
readiness of consumers for changes in their behavior, close to sustainability, has been proven. Recommendations are given to the
tourism business regarding the identification of incentives and obstacles in the perception of the main components of sustainability
by consumer groups on the way to the systematic implementation of the provisions of the concept in the strategic development of
enterprises. Prospects for further scientific research should be aimed at studying the impact of perception by consumer groups of
the main components of the concept of sustainability of enterprises operating in the tourism industry in Ukraine and reactions to the
corresponding consumer trends of the domestic tourism business, as well as the development on this basis of effective mechanisms
for introducing sustainability components into the strategic development of tourism enterprises businesses for their sustainable
development.