У статті розраховано розмір доходів при купівлі-продажі сільськогосподарської продукції за різними каналами реалізації з метою підвищення ефективності комерційної діяльності агропідприємств в Україні, а також розмір економічного ефекту при проведенні експортних поставок. Проведено розрахунки та обґрунтовано ефективність використання власних потужностей для переробки сільськогосподарської продукції підприємствами та розміру втраченого доходу через відсутність повного економічного циклу «виробництво-переробка-реалізація» у агропідприємств. На основі розрахунків було визначено найбільш перспективні сільськогосподарські продукти для реалізації на внутрішньому та зовнішньому ринках. Запропоновано основні етапи стратегії циклічної диверсифікації з метою підвищення ефективності збутової діяльності сільськогосподарських підприємств.
В статье рассчитан размер доходов при купле-продаже сельскохозяйственной продукции по различным каналам реализации с целью повышения эффективности коммерческой деятельности агропредприятий в Украине, а также размер экономического эффекта при проведении экспортных поставок. Проведены расчеты и обоснована эффективность использования собственных мощностей для переработки сельскохозяйственной продукции предприятиями и размера утраченного дохода из-за отсутствия полного экономического цикла «производство-переработка-реализация» у агропредприятий. На основе расчетов были определены наиболее перспективные сельскохозяйственные продукты для реализации на внутреннем и внешнем рынках. Предложены основные этапы стратегии циклической диверсификации с целью повышения эффективности сбытовой деятельности сельскохозяйственных предприятий.
With a view to increase the efficiency of business activity of agricultural enterprises in Ukraine the size of the revenues from buying and selling of agricultural products through different market channels was calculated. Besides, the author calculates the size of the economic effect from export deliveries. The effectiveness of the use of its own facilities for the processing of agricultural products by the enterprises was proved and the size of lost profit due to the absence of complete economic cycle of «production-processing-sale» in agricultural enterprises was calculated. On the basis of these calculations the most perspective products for sales on the domestic and foreign markets were identified. The main stages of cyclic diversification strategy aimed to increase the efficiency in sales activity of agricultural enterprises are proposed.