Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://dspace.oneu.edu.ua/jspui/handle/123456789/14993
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorЛоханова, Н.О.-
dc.contributor.authorLokhanova, N.-
dc.date.accessioned2022-09-17T14:34:57Z-
dc.date.available2022-09-17T14:34:57Z-
dc.date.issued2022-
dc.identifierУДК 378.14 (430)-
dc.identifierJEL Classification: M400-
dc.identifier.citationЛоханова Н. О. Дуальна форма вищої освіти – проблемні аспекти й пропозиції до впровадження в Україні / Н. О. Лоханова // Науковий вісник Одеського національного економічного університету. – Одеса : ОНЕУ, 2022. – № 5-6 (294-295). – С. 97-104.en_US
dc.identifier.urihttp://dspace.oneu.edu.ua/jspui/handle/123456789/14993-
dc.description.abstractМета дослідження полягає в тому, щоб проаналізувати ставлення до запровадження дуальної вищої освіти студентів спеціальності 071 «Облік та оподаткування», визначити передумови її реалізації у закладах вищої освіти в Україні. У дослідженні використано загальнонаукові і специфічні методи: структурно-логічний аналіз – для побудови логіки та структури дослідження; анкетування й узагальнення – для визначення зацікавленості студентів у впровадженні дуальної форми освіти. Результати дослідження полягають в оцінці перспектив запровадження дуальної форми вищої освіти в Україні. Практична значимість полягає в розробці пропозицій щодо вибору оптимального формату організації дуальної освіти.en_US
dc.description.abstractThe purpose of the study is to analyze the attitude to the introduction of dual higher education for students majoring in "Accounting and Taxation", to determine the prerequisites for its implementation in higher education institutions in Ukraine. The study used general and specific methods: structural-logical analysis - to build the logic and structure of the study; questionnaires and generalizations - to determine the interest of students in the implementation of the dual form of education. The results of the study are to assess the prospects for the introduction of a dual form of higher education in Ukraine. The practical significance lies in the development of proposals for choosing the optimal format for the organization of dual education. The dual form of higher education has prospects for introduction for economic specialties, including for specialty "Accounting and Taxation", with the choice of base for such education in enterprises of various sectors of the economy (industry, trade, services), audit firms and consulting companies, banking institutions, state audit services. The study showed that the greatest interest among applicants for the specialty "Accounting and Taxation" is work in the real sector of the economy and in audit companies. As the most optimal format for the organization of dual education for students majoring in "Accounting and Taxation" is a combination of classic classes at the university for an average of 2.5-3 months, which then change practice for 2.5-3 months at the company with which the contract for dual education. The introduction of such an approach to scheduling the educational process and the curriculum will allow the student to acquire theoretical knowledge and gain practical skills in the company within the semester.-
dc.language.isouken_US
dc.publisherОдеський національний економічний університетen_US
dc.subjectсистема вищої освітиen_US
dc.subjectдуальна освітаen_US
dc.subjectпартнерствоen_US
dc.subjectпідготовка фахівцівen_US
dc.subjecteducation systemen_US
dc.subjectdual educationen_US
dc.subjectpartnershipen_US
dc.subjecttraining of specialistsen_US
dc.titleДуальна форма вищої освіти – проблемні аспекти й пропозиції до впровадження в Україніen_US
dc.title.alternativeDual form of higher education - problem aspects and proposals for implementation in Ukraineen_US
dc.typeArticleen_US
dc.identifier.doiDOI:10.32680/2409-9260-2022-5-6-294-295-97-104-
Розташовується у зібраннях:Кафедра бухгалтерського обліку, аналізу і аудиту
№ 5-6 (294-295)

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
97-104.pdf595,49 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.