Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://dspace.oneu.edu.ua/jspui/handle/123456789/15180
Назва: Психологічні особливості політичної поведінки студентів білінгвів
Інші назви: Psychological features of the bilingual students political behavior
Автори: Пундєв, В.В.
Герасименко, Ю.В.
Pundev, V.
Gerasimenko, Yu.
Бібліографічний опис: Пундєв В.В. Психологічні особливості політичної поведінки студентів білінгвів / В.В. Пундєв, Ю.В. Герасименко // Габітус. – 2022. – №39. – С.244-249.
Дата публікації: 2022
Ідентифікатор DOI: DOI https://doi.org/10.32843/2663-5208.2022.39.44
Ключові слова: психологія політичних криз
психологія політичної поведінки студентів
білінгвізм
багатомовний регіон
студент-білінгв
psychology of political crises
psychology of students' political behaviour
bilingualism
multilingual region
bilingual student
Короткий огляд (реферат): У роботі розглядається дослідження впливу білінгвальної здібності на політичну активність студентської молоді. Стан полілінгвальної та політичної сфер української держави зумовлює особливі соціальні проблеми у психології політичної активності, зокрема такого багатонаціонального регіону, як Одещина. Для досягнення завдань були проведені дослідження психологічних особливостей студентів-білінгвів ОНУ імені І.І.Мечникова за допомогою методики «Моторна проба Шварцландера», діагностики реальної структури ціннісних орієнтація особистості за С.С. Бубновим, анкетування «Участь молоді в політичному житті країни» та опитування «Самооцінка рівня володіння мовленнєвою діяльністю двома мовами». Кластерним аналізом було визначено три групи досліджуваних: це досконалі (повні) білінгви чи білінгви з домінуванням другої мови. За показниками опитувальника виразності поліструктурних груп ціннісних орієнтацій особистості отримали, що у більшості респондентів переважають моральні цінності, любов, здоров'я; у студентів в пріоритеті високо моральні цінності. Прояв рівня домагань в межах норми як індикатора самооцінки виявлений у 67% білінгвів; як показника мотивації, пов’язаної з досягненням - у 52%. Повні білінгви мають домінуючу ціннісну орієнтацію «високий соціальний статус» та «повага оточуючих», неповні білінгви мають домінуючі ціннісні орієнтації «матеріальний добробут» та «здоров’я та родина». За результатами кореляційного аналізу виявлено зв'язок показників прояву рівня домагань та рівнем політичної активності - студенти повні білінгви з рівнем домагань в межах норми мали достовірний тісний зв'язок з високих рівнем політичної активності. Продемонстровано, що політичний потенціал такої студентської молоді є високим, що більш розвинута двомовність може призвести до більш продуктивної політичної поведінки. Якісний паралельний психологічний супровід може бути основою покращення політичної свідомості сучасної молоді.
The article examines the influence of bilingualism on the political activity of student youth. The state of the multilingual and political spheres of the Ukrainian state causes special social problems in the psychology of political activity, in particular in such a multinational and multilingual region as Odesa region. In order to achieve the research goals, psychological characteristics of the I.I. Mechnikov National University bilingual students were studied: using the Schwartzlander motor test method, diagnostic of structure of personality value orientation (according to S.S. Bubnov), the questionnaire "Participation of youth in the political life of the country" and the survey "Self-assessment of the level of speech activity in two languages". Cluster analysis identified three groups of subjects: as perfect (full) bilinguals, or those that have dominance in the second language. According to the indicators of polystructural groups of personal value orientations level it was found that moral values, love, and health prevail in the majority of respondents; students prioritize high moral values. Manifestation of the level of achievement as an indicator of self-esteem within the norm was found in 67% of bilinguals; as an indicator of motivation related to achievement - in 52%. Full bilinguals have a dominant value orientation to "high social status" and "respect of others", incomplete bilinguals have a dominant value orientation to "material well-being" and "health and family". According to the correlation analysis a relationship between the indicators of the level of achievement and the level of political activity was revealed - full bilingual students with a level of achievement within the norm had a reliable close connection with a high level of political activity. It has been demonstrated that the political potential of such students is high, that developed bilingualism can lead to more productive political behavior. High-quality parallel psychological support can be the basis for improving the political consciousness of modern youth.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://dspace.oneu.edu.ua/jspui/handle/123456789/15180
Інші ідентифікатори: УДК 159.922.2; 159.922.4
Розташовується у зібраннях:Кафедра мовної та психолого-педагогічної підготовки

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Пундєв Габітус.pdf726,26 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.