Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://dspace.oneu.edu.ua/jspui/handle/123456789/15184
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorНікогосян, Л.Р.-
dc.contributor.authorАсєєва, Ю.О.-
dc.contributor.authorNikogosyan, L.-
dc.contributor.authorAsieieva, Yu.-
dc.date.accessioned2022-10-06T11:43:46Z-
dc.date.available2022-10-06T11:43:46Z-
dc.date.issued2017-
dc.identifier.citationНікогосян Л. Р. Аксіологічний підхід у системі професійно-педагогічної підготовки майбутніх фахівців медичної галузі / Л. Р. Нікогосян, Ю. О. Асєєва // Наука і освіта: Педагогіка. – 2017. – № 4. – С. 33-39.en_US
dc.identifier.urihttp://dspace.oneu.edu.ua/jspui/handle/123456789/15184-
dc.descriptionУДК: 378:17.202.1-
dc.description.abstractУ статті визначено важливість системно-ціннісного підходу, подано характеристику аксіологічного під- ходу як методологічного концепту професійно-педагогічної підготовки майбутніх фахівців медичної галузі. Зазначено основні принципи, функції, моделі аксіологічного підходу та визначено пріоритетні цінності в освіті, вихованні та саморозвитку майбутніх фахівців медичної галузі. Підкреслено, що ксіологічний підхід у системі професійно-педагогічної підготовки повинен бути орієнтований на формування системи цінностей, які відповідають вимогам, установленим до майбутніх фахівців медичної галузіen_US
dc.description.abstractMost of modern scientific works in the field of education pay attention to the issue of increasing requirements for future professionals pointing to the need for the personality values formation according to socially established professional image. The implementation of the axiological approach into the process of studying pedagogical problems of higher education is considered to be relevant today. Besides, the use and disclosure of the main components of this approach in the training of future professionals of healthcare industry still remains understudied in modern Ukraine. The study aims to determine the role of the axiological approach in the process of medical students’ professional training. The priority-oriented ways of improving educational process in terms of the axiological approach is its personalization and activation, taking into account personal abilities and interests of students as well as intensification based on the shift of focus on their independent work and active teaching methods. The following components are considered to be the most significant in the system of forming professional and personal culture of future medical specialists: organizational, structural, and communicative. In the process of medical students’ training the axiological approach should be based on the following modern cultural and humanistic values: subjectivity, dialogue, self-development, integrity, solidity and continuity. The model of individual professional culture of future medical specialists should be based on the following components: humanistic, general cultural, personal and activity, as well as anthropological. It should rely on the following medical and pedagogical principles: the principle of humanity and humanization, feasibility and democratization, professional dignity, and especially morality and ethics. Therefore, the future medical specialists’ training should be aimed at the development of the intellectual and moral personality for preserving life and improving the quality of patient care. It can be implemented by using educational technologies of problematic, reflexive, differentiated, dialogue training, as well as the technology of team culture-creative activities, etc.-
dc.language.isouken_US
dc.subjectаксіологіяen_US
dc.subjectаксіологічний підхідen_US
dc.subjectвищі навчальні закладиen_US
dc.subjectстуденти-медикиen_US
dc.subjectмайбутні фахівці медичної галузіen_US
dc.subjectaxiologyen_US
dc.subjectaxiological approachen_US
dc.subjectuniversitiesen_US
dc.subjectmedical studentsen_US
dc.subjectfuture medical specialistsen_US
dc.titleАксіологічний підхід у системі професійно-педагогічної підготовки майбутніх фахівців медичної галузіen_US
dc.title.alternativeAxiological fpproach in future medical specialists' trainingen_US
dc.typeArticleen_US
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.24195/2414-4665-2017-4-6-
Розташовується у зібраннях:Кафедра мовної та психолого-педагогічної підготовки

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Наука і освіта. 2017. текст.pdf630,29 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.