Емоційний інтелект як складова професійної компетентності викладачів вищої освіти
Loading...
Files
Date
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Abstract
Нові соціально-економічні пріоритети розвитку світової спільноти зумовили суттєві
зміни в цілях, змісті та результатах функціонування вищої освіти України. В умовах
жорсткої конкуренції, дефіциту, надлишку і протиріч в інформації, що надходить, викладач
повинен володіти інтегральною здатністю розв’язувати складні спеціалізовані задачі та
практичні проблеми у галузі вищої освіти або в процесі навчання. Це обумовлює підвищення
вимог до особистості, професійної культури та особистісних якостей викладачів.
The new socio-economic priorities of the development of the world community have determined significant changes in the goals, content and results of functioning of higher education in Ukraine. In terms fierce competition, shortage, excess and contradictions in the information received by the teacher must possess the integral ability to solve complex specialized problems and practical problems in the field of higher education or in the learning process. This determines the increase requirements for the personality, professional culture and personal qualities of teachers.
The new socio-economic priorities of the development of the world community have determined significant changes in the goals, content and results of functioning of higher education in Ukraine. In terms fierce competition, shortage, excess and contradictions in the information received by the teacher must possess the integral ability to solve complex specialized problems and practical problems in the field of higher education or in the learning process. This determines the increase requirements for the personality, professional culture and personal qualities of teachers.
Description
Citation
Осичка О. В. Емоційний інтелект як складова професійної компетентності викладачів вищої освіти / О. В. Осичка, С. Ю. Ясинська // Забезпечення якості вищої освіти: проблеми та перспективи розвитку : зб. матеріалів VІ Міжнар. наук.-метод. конф. (Одеса, 21-22 лютого 2023 р.). – Одеса: ОНЕУ, 2023. – C. 156 – 158.