Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
http://dspace.oneu.edu.ua/jspui/handle/123456789/16929
Повний запис метаданих
Поле DC | Значення | Мова |
---|---|---|
dc.contributor.author | Орленко, І.М. | - |
dc.contributor.author | Orlenko, I. | - |
dc.date.accessioned | 2023-11-18T19:36:25Z | - |
dc.date.available | 2023-11-18T19:36:25Z | - |
dc.date.issued | 2023 | - |
dc.identifier | УДК 37.015.3 | - |
dc.identifier.citation | Орленко І. М. «Казковий час» як інтерактивна форма психолого-педагогічного супроводу дітей з особливими освітніми потребами під час війни в Україні / І. М. Орленко // Наша школа: науково-практичні студії. – 2023. – № 2. – С. 79-83. | en_US |
dc.identifier.uri | http://dspace.oneu.edu.ua/jspui/handle/123456789/16929 | - |
dc.description.abstract | У статті піднімається актуальна проблема психолого-педагогічного супроводу дітей з особливими освітніми потребами дистанційно в умовах воєнного стану в Україні. Автором означено роль психотерапевтичної казки в процесі активного соціальнопсихологічного навчання, під час використання її як інтерактивну та здоров'язбережувальну онлайн-технологію супроводу дітей з особливими освітніми потребами. Приділяється увага дослідженням українських та іноземних вчених щодо сутності казкотерапії як психологічного методу впливу на особистість в якості інструменту психотерапії і корекції. Автором розкрито сутність проекту «Казковий час» та методику проведення психолого-педагогічних занять з дітьми в інклюзивній групі онлайн. Зазначено, що до «Казкового часу» залучались як діти з нормотиповим розвитком, так і діти з особливими освітніми потребами, тому зустрічі носили соціально-інтегрований інклюзивний характер. Підкреслено важливість певної структури занять-зустрічей у проєкті. Структура «Казкового часу» має певний алгоритм, який дозволяє дітям зосереджуватися на основних видах роботи – прослуховуванні казки, відповіді на запитання, малювання персонажів та створення власних казок і майстер-класів. Форма «Казкового часу» оптимально поєднана з розробленими кафедрою психології, соціальної роботи та інклюзивної освіти Одеської академії неперервної освіти мультфільмами, які вчать як поводитися під час повітряної тривоги, як весело рухатися під музику, що робити коли страшно, що робити в бомбосховищі. «Казковий час» у поєднанні з мультфільмами «Графічного батальйону» надає дітям почуття безпечного простору. Окреслені напрями психолого-педагогічної допомоги дітям спрямовані на корекційну роботу зі страхами, на розвиток комунікативних навичок, культури інклюзії, дає змогу дитині навчитися перешкоджати важким життєвим обставинам, навчитися розпізнавати добро та зло, налагоджувати взаємини з педагогами, батьками та сиблінгами. Результати свідчать про те, що безпечний психологічний простір казкотворення сприяє емоційному самовираженню дітей, формуванню внутрішньої опори та збереженню психічного здоров’я дітей у стані підвищеного нервового напруження. | en_US |
dc.description.abstract | The article raises the actual problem of psychological and pedagogical support of children with special educational needs remotely in the conditions of martial law in Ukraine. The author defined the role of a psychotherapeutic fairy tale in the process of active socio-psychological learning, when using it as an interactive and health-saving online technology for accompanying children with special educational needs. Attention is paid to the research of Ukrainian and foreign scientists on the essence of fairy-tale therapy as a psychological method of influencing the personality as a tool of psychotherapy and correction. The author revealed the essence of the "Fairytale Time" project and the methodology of conducting psychological and pedagogical classes with children in an online inclusive group. It was noted that both children with normotypical development and children with special educational needs were involved in "Fairy Tale Time", so the meetings had a socially integrated and inclusive character. The importance of a certain structure of classes-meetings in the project is emphasized. The structure of "Fairytale Time" has a certain algorithm that allows children to focus on the main types of work - listening to a fairy tale, answering questions, drawing characters and creating their own fairy tales and workshops. The form of "Fairytale Time" is optimally combined with cartoons developed by the department of psychology, social work and inclusive education of the Odessa Academy of Continuing Education, which teach how to behave during an air raid, how to move cheerfully to music, what to do when it's scary, what to do in a bomb shelter. "Fairy tale time" in combination with the cartoons of the "Graphic Battalion" gives children a sense of a safe space. The outlined directions of psychological and pedagogical assistance to children are aimed at corrective work with fears, at the development of communication skills, a culture of inclusion, it enables the child to learn to overcome difficult life circumstances, to learn to recognize good and evil, to establish relationships with teachers, parents and siblings. The results indicate that the safe psychological space of storytelling contributes to children's emotional self-expression, the formation of internal support and the preservation of children's mental health in a state of increased nervous tension. | - |
dc.language.iso | uk | en_US |
dc.subject | психолого-педагогічний супровід | en_US |
dc.subject | діти з особливими освітніми потребами | en_US |
dc.subject | казкотерапія | en_US |
dc.subject | безпечний простір | en_US |
dc.subject | інклюзія | en_US |
dc.subject | psychological and pedagogical support | en_US |
dc.subject | children with special educational needs | en_US |
dc.subject | fairy tale therapy | en_US |
dc.subject | safe space | en_US |
dc.subject | inclusion | en_US |
dc.title | «Казковий час» як інтерактивна форма психолого-педагогічного супроводу дітей з особливими освітніми потребами під час війни в Україні | en_US |
dc.title.alternative | Pedagogical support for children with special educational needs during the war in Ukraine | en_US |
dc.type | Article | en_US |
dc.identifier.doi | https://doi.org/10.61339/2786-6947.2023.2.289591 | - |
dc.identifier.orcid | https://orcid.org/0000-0002-6322-0217 | - |
Розташовується у зібраннях: | Кафедра мовної та психолого-педагогічної підготовки |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
«Казковий час».pdf | 507,26 kB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.