Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://dspace.oneu.edu.ua/jspui/handle/123456789/17523
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorКременчуцька, М.К.-
dc.contributor.authorКіпаренко, О.Л.-
dc.contributor.authorЧикур, Л.Д.-
dc.contributor.authorПундєв, В.В.-
dc.contributor.authorДобриніна, І.В.-
dc.contributor.authorKremenchutska, M.-
dc.contributor.authorKiparenko, O.-
dc.contributor.authorChykur, L.-
dc.contributor.authorPundiev, V.-
dc.contributor.authorDobrynina, I.-
dc.date.accessioned2024-04-23T08:31:37Z-
dc.date.available2024-04-23T08:31:37Z-
dc.date.issued2022-
dc.identifierУДК 617.75 : 616.8 : 159.946.4] -053.5-072.85-085.851-
dc.identifier.citationНейропсихологічна діагностика і корекція порушень читання у дітей з вадами зору / М.К. Кременчуцька, О.Л. Кіпаренко, Л.Д. Чикур, та ін. // Офтальмологічний журнал. – 2022. – № 4. – C.68-74.en_US
dc.identifier.urihttp://dspace.oneu.edu.ua/jspui/handle/123456789/17523-
dc.identifier.urihttps://www.ozhurnal.com/sites/default/files/ua2022-4-11.pdf-
dc.description.abstractВступ. Кожен рік кількість дітей з порушеннями навичок читання збільшується. У статті акцентовано увагу на нейропсихологічному підході до дослідження порушень оволодіння навичкою читання у дітей з вадами зору. Мета роботи. Дослідити вплив нейропсихологічних показників на порушення читання у дітей з вадами зору. Матеріали і методи. Вибірку дослідження склали 72 дитини віком від 8 до 12 років, з яких 36 дітей мали різні вади зору. В дослідженні використано батарею нейропсихологічних тестів О.Р. Лурії (дитяча версія Ж.М. Глозман). Статистичний аналіз проводився за допомогою IBM SPSS Statistics 23. Результати. Аналіз нейропсихологічних проб виявив достовірні відмінності (p<0,050) між експериментальною та контрольною групами. Нейропсихологічний симптомокомплекс (кластер) для дітей з вадами зору містить певні маркери, що відповідають за регуляцію та контроль: незапам’ятовування послідовності елементів, незапам’ятовування смислових елементів тексту, несформованість холістичного читання, низький темп читання, неможливість скласти програму розв’язання задачі, труднощі у знаходженні узагальненого поняття, конкретно-ситуативне узагальнення. Висновки. Встановлено, що на порушення читання у дітей з вадами зору впливає рівень сформованості нейропсихологічних показників, а саме регуляторні механізми, як у руховій так й у інтелектуальній сферах. Розуміння нейропсихологічних механізмів порушень читання у дітей з вадами зору має вирішальне значення для диференціальної нейропсихологічної діагностики та подальшого правильно збудованого корекційного маршруту роботи нейропсихолога.en_US
dc.description.abstractFrom year to year, there has been an increase in the number of children with poor reading skills. The paper focuses on a neuropsychological approach to assessing reading learning difficulties in visually impaired children. Purpose: To examine the impact of neuropsychological characteristics on reading learning difficulties in visually impaired children. Material and Methods: The study sample included 72 children aged 8-12 years; of these, 36 had a vision impairment. We used a battery of neuropsychological tests proposed by Luria and adapted for children by Glozman. Statistical analysis was conducted using IBM SPSS Statistics 23 software. Results: There was a significant difference (p < 0.05) in neuropsychological test results between the experimental group and controls. The neuropsychological symptom complex (cluster) for visually impaired children comprises certain markers of regulation and control like Difficulties in Memorizing a Series of Elements, Difficulties in Retaining Semantic Elements of a Text, Immaturity of Holistic Reading, Slow Reading, Impossibility to Make a Program for an Arithmetic Problem, Difficulties in Naming the Found Category, and Situational Generalization. Conclusion: It was found that the degree of the maturity of neuropsychological characteristics (regulation mechanisms) in the domains of motor and intellectual functioning has an effect on learning difficulties in reading in visually impaired children. Understanding the neuropsychological mechanisms of reading disorders in visually impaired children has a key value for neuropsychological differential diagnosis with subsequent correct identification of targets for neuropsychological correction.-
dc.language.isouken_US
dc.subjectпорушення читанняen_US
dc.subjectдислексіяen_US
dc.subjectнейропсихологічна діагностикаen_US
dc.subjectнейропсихологічна корекціяen_US
dc.subjectдіти з вадами зоруen_US
dc.subjectтруднощі регуляції та контролюen_US
dc.subjectreading disordersen_US
dc.subjectdyslexiaen_US
dc.subjectneuropsychological diagnosticsen_US
dc.subjectneuropsychological correctionen_US
dc.subjectvisually impaired childrenen_US
dc.subjectdifficulties in regulation and controlen_US
dc.titleНейропсихологічна діагностика і корекція порушень читання у дітей з вадами зоруen_US
dc.title.alternativeNeuropsychological diagnostics and correction of reading disorders in visually impaired childrenen_US
dc.typeArticleen_US
dc.identifier.doihttp://dx.doi.org/10.31288/oftalmolzh202246874-
Розташовується у зібраннях:Кафедра мовної та психолого-педагогічної підготовки

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Пундєв Офтальмологічний ж ua2022-4-11.pdf2,22 MBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.