Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://dspace.oneu.edu.ua/jspui/handle/123456789/17679
Назва: Філософсько-антропологічні проблеми освіти в контексті євроінтеграційних процесів в Україні
Інші назви: Philosophical and anthropological problems of education in the context of european integration processes in Ukraine
Автори: Шмиголь, М.Ф.
Юшкевич, Ю.С.
Shmigol, M.
Yushkevych, Y.
Бібліографічний опис: Шмиголь М.Ф. Філософсько-антропологічні проблеми освіти в контексті євроінтеграційних процесів в Україні / М.Ф. Шмиголь, Ю.С. Юшкевич // Перспективи. Соціально-політичний журнал. – 2024. – № 1. – С. 151-157.
Дата публікації: 2024
Ключові слова: антропологічні проблеми
вища освіта
гуманітарна освіта
інформаційні технології
людський фактор
мистецтво життя
освітній фактор
anthropological problems
art of living
educational factor
higher education
humanitarian education
human factor
information technology
Короткий огляд (реферат): Трансформаційні процеси, що активізувалися останнім часом в національному освітньому просторі у зв’язку з реальними перспективами нашої країни стати членом Євросоюзу актуалізують необхідність дослідження феномену освіти з точки зору філософсько-антропологічного дискурсу. Гостро постає перед національним освітянським співтовариством досить актуальна проблема, яка стосується осмислення зазначених проце- сів в контексті європейських ціннісних пріоритетів та філософської рефлексії освіти в цілому як процесу саморозвитку особистості, і як світогляду у зв’язку з усвідомленням складності і особливо не лінійності сучасного світу, що розвивається. Метою статті є філософський аналіз сучасних проблем вищої освіти як вирішального фактору розвитку суспільства на етапі його інтеграції в західноєвропейський соціально-економічний, культурологічний, освітянський простір. Методологічна основа дослідження зумовлена поставленою метою і завданнями роботи та характеризується застосуванням теоретичних принципів діалектич- ного поєднання аналізу і синтезу, історичного та логічного підходів, порівняння та аналогії, а також гіпотетико-дедуктивного, компаративістського, структурно-функціонального та гер- меневтичного методів. Результати дослідження. Було зроблено висновок, що сучасний етап розвитку вищої освіти в країні потребує докорінних змін в ставленні до соціогуманітарної освіти в процесі формування фахівців нової генерації, майбутня життєдіяльність яких буде безпосередньо пов’язана з входженням в соціокультурний сучасний єврейський життєвий про- стір. Наголошується, що нинішнє покоління учасників освітнього процесу є не лише свідком, а й учасником формування нових європейських стандартів освіти, що відповідали би вимогам часу. Підкреслюється важливість формування компетентностей, що сприяють розвитку сві- тоглядно-ціннісних якостей фахівця, які б найкращим чином розкривали його індивідуальний ментальний потенціал як людини сучасного західноєвропейського соціального світу. Акценту- ється увага на тому, що на сучасному етапі розвитку українського суспільства як країни-кан- дидата в Євросоюз освітній фактор стає критично важливим. Саме на цій підставі є важли- вою актуалізація соціогуманітарних проблем, пов’язаних з дослідженням та використанням потенціалу людини як головного фактору розвитку українського суспільства.
The transformation processes that have recently intensified in the national educational space in connection with the real prospects of our country to become a member of the European Union, actualize the need to study the phenomenon of education from the point of view of philosophical and anthropological discourse. The national educational community faces a rather urgent problem concerning the understanding of these processes in the context of European value priorities and the philosophical reflection of education in general as a process of personal selfdevelopment, and as a worldview in connection with the awareness of the complexity and especially the non-linearity of the developing world. The purpose of the article is a philosophical analysis of modern problems of higher education as a decisive factor in the development of society at the stage of its integration into the Western European socio-economic, cultural, and educational space. The methodological basis of the study is determined by the set goal and objectives of the work and is characterized by the application of theoretical principles of the dialectical combination of analysis and synthesis, historical and logical approaches, comparison and analogy, as well as hypotheticaldeductive, comparative, structural-functional and hermeneutic methods. Research results. It was concluded that the current stage of development of higher education in our country requires fundamental changes in relation to socio-humanitarian education in the process of forming specialists of a new generation, whose future life activities will be directly related to entry into the socio-cultural modern European living space. It is noted that the current generation of participants in the educational process is not only a witness, but also a participant in the formation of new European education standards that meet the requirements of the time. The importance of developing competencies that contribute to the development of a specialist’s ideological and value qualities, which would best reveal his individual mental potential as a person in the modern Western European social world, is emphasized. Attention is focused on the fact that at the present stage of development of Ukrainian society as a candidate country for the European Union, the educational factor becomes critically important. It is on this basis that it is important to update socio-humanitarian problems related to the research and use of human potential as the main factor in the development of Ukrainian society.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://dspace.oneu.edu.ua/jspui/handle/123456789/17679
Розташовується у зібраннях:Кафедра філософії, історії та політології



Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.