Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://dspace.oneu.edu.ua/jspui/handle/123456789/17854
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorКузнецова, І.О.-
dc.contributor.authorПознякова, Т.С.-
dc.contributor.authorKuznetsova, I.-
dc.contributor.authorPozniakova, T.-
dc.date.accessioned2024-06-21T08:21:24Z-
dc.date.available2024-06-21T08:21:24Z-
dc.date.issued2023-
dc.identifierУДК 005.95:331.204-
dc.identifierJEL Classification: М120-
dc.identifier.citationКузнецова І. О. Управління персоналом на засадах компетентнісного підходу / І. О. Кузнецова, Т. С. Познякова // Науковий вісник Одеського національного економічного університету: збірник наукових праць; за ред.: В.В. Коваленко (голов. ред.). (ISSN 2409-9260). – Одеса: Одеський національний економічний університет, 2023. – № 11-12 (312-313). – С. 177-183.en_US
dc.identifier.urihttp://dspace.oneu.edu.ua/jspui/handle/123456789/17854-
dc.description.abstractМетою статті є обґрунтування методологічного підходу до процесу формування моделі компетенцій. Надано визначення поняття «модель компетенцій». Проаналізовано традиційний та сучасний підходи до розробки моделей компетенцій. Охарактеризовано методи збору інформації. Обґрунтовано процес формування моделі компетенцій для посади, який представлено у вигляді логічної схеми. Досліджено процес розробки моделі на базі підприємства ТОВ «Енерджи Еффішент Констракшн». Проведено анкетування серед персоналу з метою визначення переліку необхідних для ефективного виконання роботи компетенцій. За результатами анкетування персоналу підприємства підраховано значимість компетенцій для фахівця. На підставі виявлених ключових якостей розроблено модель компетенцій для посади у три рівня.en_US
dc.description.abstractThe purpose of the article is to justify the methodological approach to the process of forming the competency model. The definition of the concept of "competency model" is given by various foreign and domestic scientists. A critical analysis of traditional and modern approaches to the development of competency models was conducted. The individual and group methods of information collection used to build a competency model are characterized. An analysis of the stages of formation of the competency model for the position was carried out. The results of the analysis are presented in the form of a logical scheme. The developed logical scheme summarizes the stages that must be followed when forming the competency model. In order to test the presented logical scheme, the process of building a competence model based on the company "Energy Efficient Construction" LLC was investigated. In order to determine the list of necessary key competencies for the effective performance of the work in the selected position, the job instructions of the employees were studied, after which a questionnaire was conducted among the company's personnel. The company's staff assessed the importance of each competency presented in the list on a 5-point scale. Based on the overall assessment of the importance of competencies by the respondents, a rating of the importance of competencies for the specialist was constructed. Based on the identified necessary key qualities, a competency model for the position was developed, which will allow the company to increase the effectiveness of the work of employees and, ultimately, the quality of service provision. The development of competences is presented on three levels: the first level corresponds to the minimum development, the third describes the desired behavior of an ideal employee. The set of competencies presented in the model takes into account the specifics of professional activity and the features of the enterprise, which will allow management to use the developed model both for evaluating employees working at the enterprise and during the recruitment of additional personnel.-
dc.language.isouken_US
dc.publisherОдеський національний економічний університетen_US
dc.subjectуправління персоналомen_US
dc.subjectсистема управління персоналомen_US
dc.subjectкомпетенціяen_US
dc.subjectкомпетентнісний підхідen_US
dc.subjectмодель компетенційen_US
dc.subjectpersonnel managementen_US
dc.subjectpersonnel management systemen_US
dc.subjectcompetenceen_US
dc.subjectcompetence approachen_US
dc.subjectcompetency modelen_US
dc.titleУправління персоналом на засадах компетентнісного підходуen_US
dc.title.alternativePersonnel management on the basis of the competence approachen_US
dc.typeArticleen_US
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.32680/2409-9260-2023-11-12-312-313-177-183-
dc.identifier.orcidhttps://orcid.org/0000-0003-3017-6165-
Розташовується у зібраннях:Кафедра менеджменту організацій
№11-12 (312-313)

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
177-183.pdf830,33 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.