Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://dspace.oneu.edu.ua/jspui/handle/123456789/18346
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorНяньчук, Н.Ю.-
dc.contributor.authorМайданюк, А.М.-
dc.contributor.authorNianchuk, N.-
dc.contributor.authorMaidanyuk, A.-
dc.date.accessioned2024-08-21T06:25:18Z-
dc.date.available2024-08-21T06:25:18Z-
dc.date.issued2024-
dc.identifierУДК 336.71: 339.1-
dc.identifierJEL Classification: G210, M3100-
dc.identifier.citationНяньчук Н. Ю. Маркетингові комунікації банків України в умовах війни / Н. Ю. Няньчук, А. М. Майданюк // Науковий вісник Одеського національного економічного університету: збірник наукових праць; за ред.: В.В. Коваленко (голов. ред.). (ISSN 2409-9260). – Одеса: Одеський національний економічний університет, 2024. – № 3-4 (316-317). – С. 71-79.en_US
dc.identifier.urihttp://dspace.oneu.edu.ua/jspui/handle/123456789/18346-
dc.description.abstractСтаттю присвячено проблемам маркетингових комунікацій банків в умовах війни в Україні. Військова агресія з боку росії спричинила зростання невизначеності та загроз. Ситуація змінюється щоденно, створюючи нові виклики для усього українського суспільства. Метою написання статті є обґрунтування підходів щодо використання маркетингових комунікацій банками в умовах війни для більш ефективного обслуговування клієнтів. У статі було використано методи статистичного та коефіцієнтного аналізу для оцінки поточних умов здійснення бізнесу банками в Україні. Наведено приклади успішної маркетингової комунікації у банківському секторі. Розглянуто сценарії впливу війни на розвиток бізнесу в Україні, зокрема банківського. У підсумку авторами наведено бачення умов збереження банками позицій на ринку за рахунок правильного використання маркетингових комунікацій.en_US
dc.description.abstractThe article is devoted to the problems of marketing communications of banks in the conditions of war in Ukraine. Military aggression of russia has caused increasing uncertainty and threats. The situation changes daily, creating new challenges for the entire Ukrainian society. The aim of writing the article is to justify approaches to the use of marketing communications by banks in wartime conditions for more effective customer service. The article used methods of statistical and coefficient analysis to assess the current conditions of doing business by banks in Ukraine. Due to the deterioration of the quality of bank asset portfolios, the growth of negative expectations from clients, the constant threat of loss of financial stability, banks face the task of ensuring their own liquidity, carrying out effective restructuring of assets, maintaining the level of customer service, and selling banking products. Banks should carefully approach the policy of marketing communications in order to achieve tactical and strategic objectives. Examples of successful marketing communication in the banking sector are given: for example, new product from FUIB and Kredobank. Scenarios of the impact of the war on the development of business in Ukraine, in particular banking, are considered: first scenario - when the business operates in conditions of active hostilities; second scenario - when activities are going in territories outside the control of the Government of Ukraine, third scenario - activities in the territories where control was restored, forth scenario - banks operate in territories that have not been affected by military operations. As a result, the authors provide a vision of the conditions for banks to maintain their positions on the market due to the correct use of marketing communications. Banks that have professional staff, that have the ability to quickly adapt to changing conditions, that have a network of connections with various partners, use the latest digital technologies and artificial intelligence, will be better able to withstand the threats that arise as a result of war and maintain their financial stability.-
dc.language.isouken_US
dc.publisherОдеський національний економічний університетen_US
dc.subjectбанкиen_US
dc.subjectмаркетингові комунікаціїen_US
dc.subjectбвнківське обслуговуванняen_US
dc.subjectрейтингen_US
dc.subjectсценарії впливу війниen_US
dc.subjectbanksen_US
dc.subjectmarketing communicationsen_US
dc.subjectbankingen_US
dc.subjectratingen_US
dc.subjectwar impact scenariosen_US
dc.titleМаркетингові комунікації банків України в умовах війниen_US
dc.title.alternativeMarketing communications of Ukrainiane banks in the conditions of waren_US
dc.typeArticleen_US
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.32680/2409-9260-2024-3-4-316-317-71-79-
dc.identifier.orcidhttps://orcid.org/0000-0001-7686-4727-
Розташовується у зібраннях:Кафедра банківської справи
№ 3-4 (316-317)

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
71-79.pdf663,64 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.