Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://dspace.oneu.edu.ua/jspui/handle/123456789/18729
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorПундєв, В.В.-
dc.contributor.authorPundev, V.-
dc.date.accessioned2024-11-05T12:52:40Z-
dc.date.available2024-11-05T12:52:40Z-
dc.date.issued2024-
dc.identifierУДК 159.9.01:159.9.07-
dc.identifier.citationПундєв В.В. Корекція розвитку вольової сфери у здобувачів вищої освіти / В.В. Пундєв // Ментальне здоров'я. – 2024. – № 2. – 57-63.en_US
dc.identifier.urihttp://dspace.oneu.edu.ua/jspui/handle/123456789/18729-
dc.identifier.urihttps://journals.oneu.od.ua/index.php/mh/article/view/23-
dc.description.abstractУ статті було окреслено методологічні проблеми психології волі. Наведено огляд емпіричних підтверджень прагматичної цінності теорії динамічної сили волі у двох напрямках: 1) динаміка взаємовпливу волі та емоцій; 2) динаміка взаємовпливу волі та толерантності до дистресу. Встановлені чинники впливу на динаміку сили волі (фактори вразливості), що є важливими для організації корекційних програм: 1) емоційний стан; 2) нетолерантність до дистресу; 3) відчуття низької суб’єктивної сили волі; 4) зв’язок з часом через процеси підкріплення. Були виокремлені аспекти розвитку вольової сфери. 1. Здатність до самоконтролю (саморегуляція). 2. Самодисципліна як прояв вольового зусилля. 3. Здатність до визначення мети та її досягнення. Здатність до прийняття рішень означена як складова здатності досягнення мети, що через процеси евристичного прийняття рішень формується досвідом їх наслідків у грі, учбовій та професійній діяльності, соціальних взаєминах. Були обґрунтовані засади складання корекційних програм для здобувачів вищої освіти, частково окреслена специфіка вузьких корекційних програм в залежності від галузі знань, спеціальності, курсу. Наведені етапи організації дослідження за процедурою формуючого експерименту впливу окремо розробленої корекційної програми вольової поведінки для здобувачів в першій рік навчання в ЗВО. Діагностика рівня розвитку вольової сфери до та після проведення корекційних занять була проведена з використанням методик: «Визначення рівня розвитку вольових якостей», «Оцінка розвитку вольових якостей», «Дослідження вольової саморегуляції» (О. В. Звєрков та Е. В. Ейдман). За результатами дослідження був зроблений висновок, що за допомогою корекційної програми та систематичного тренування відбулося значне підвищення рівня розвитку вольової сфери у здобувачів ВО першого курсуen_US
dc.description.abstractIn the paper at first were outlined methodological problems of the psychology of will. An overview of empirical confirmations of the pragmatic value of the dynamic willpower theory was given in two fields: 1) the dynamics of the mutual influence of willpower and emotions; 2) the dynamics of mutual influence of willpower and distress intolerance. Influencing factors of the willpower dynamics (vulnerability factors) that are important for the organization of correctional programs have been established: 1) emotional state; 2) distress intolerance; 3) subjective estimation of low willpower; 4) connection with time through reinforcement processes. Aspects of the volitional sphere development were singled out. 1. Ability to self-control (self-regulation). 2. Self-discipline as a manifestation of volitional effort. 3. Ability to define a goal and achieve it. The ability to make decisions is defined as a component of the ability to achieve a goal, which through the processes of heuristic decision-making is being formed by the experience of their consequences in the game, educational, professional and social activities. The principles of drawing up correctional programs for HE students were substantiated, the features of specific correctional programs depending on the field of knowledge, specialty, and course were partially outlined. Were given the stages of research organization according to the procedure of a formative experiment on the influence of a volitional behavior correctional program for students in the first year of higher education. Diagnostics of the level of development of the volitional sphere before and after corrective course were carried out using the following methods: “Determining the level of development of volitional qualities”, “Assessment of the development of volitional qualities”, “Research of volitional self-regulation” (O. V. Zverkov and E. V. Eidman). Based on the results of the study, it was concluded that with the help of a correctional program and systematic training there was a significant increase in the level of the volitional sphere development in first-year higher education students. Key words: will power, volitional sphere, higher education students, correction, basics of correctional programs.-
dc.language.isouken_US
dc.subjectсила воліen_US
dc.subjectвольова сфераen_US
dc.subjectздобувачі вищої освітиen_US
dc.subjectкорекціяen_US
dc.subjectзасади програм корекціїen_US
dc.subjectwill poweren_US
dc.subjectvolitional sphereen_US
dc.subjecthigher education studentsen_US
dc.subjectcorrectionen_US
dc.subjectbasics of correctional programsen_US
dc.titleКорекція розвитку вольової сфери у здобувачів вищої освітиen_US
dc.title.alternativeCorrection of the willpower development in higher education studentsen_US
dc.typeArticleen_US
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.32782/3041-2005/2024-2-9-
Розташовується у зібраннях:Кафедра мовної та психолого-педагогічної підготовки

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Пундєв. журнал Ментальне здоров'я 2 стаття КОРЕКЦІЯ.pdf587,82 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.