Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://dspace.oneu.edu.ua/jspui/handle/123456789/19349
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorШрагіна, Л.І.-
dc.contributor.authorПолякова, Р.О.-
dc.contributor.authorShragina, L.-
dc.contributor.authorPoliakova, R.-
dc.date.accessioned2025-05-25T19:30:54Z-
dc.date.available2025-05-25T19:30:54Z-
dc.date.issued2024-
dc.identifierУДК 159.924:37.048.4-
dc.identifier.citationШрагіна Л. І. Індивідуально-психологічні особливості старшокласників як фактор професійної спрямованості / Л. І. Шрагіна, Р. О. Полякова // Ментальне здоров’я. – 2024. – № 3. – С. 83-88.en_US
dc.identifier.urihttp://dspace.oneu.edu.ua/jspui/handle/123456789/19349-
dc.description.abstractПрофесійне визначення особистості відображає уявлення людини про різні професії, їхню роль у суспільстві, а також власні плани стосовно власної професійної реалізації. Актуальність теми про необхідність врахування індивідуально-психологічних особливостей старшокласників на вибір професійної діяльності зумовлена трансформацією та динамічними змінами на сучасному ринку праці, що призводить нові покоління до невизначеності у виборі майбутніх професій. Багато старшокласників відчувають страх перед невідомим, оскільки їм не завжди ясно, чим вони насправді цікавляться і до чого мають здібності, а боязнь зробити неправильний вибір ставлять перед молоддю нові виклики і можуть стати джерелом стресу. Додамо до цього економічні фактори, конкуренцію за обмежені місця у деяких навчальних закладах, що робить цей процес ще більш складним. Зміст статті викликаний необхідністю глибше зрозуміти, які індивідуально-психологічні особливості, такі як ціннісні орієнтири, мотивація, здібності впливають на рішення старшокласників зробити свій професійний вибір. У статті проводиться аналіз наукової літератури, що охоплює психологічні аспекти професійної орієнтації. Одним із ключових елементів роботи є емпіричне дослідження по опитуванню старшокласників, результати якого показали суттєвий зв’язок між індивідуальними особливостями учнів і їхнім вибором професійного шляху. Це підтверджує, що учні, які мають чітке усвідомлення своїх інтересів і здібностей, успішно знаходять свій професійний напрям. Таким чином, дослідження підкреслює значущість врахування індивідуально-психологічних аспектів у формуванні професійної спрямованості молоді. Результати можуть стати корисними для освітян та батьків, які прагнуть підтримати старшокласників у важливий період життя, сприяючи їхньому професійному розвитку.en_US
dc.description.abstractProfessional self-definition reflects a person’s views on different professions, their roles in society, and personal plans regarding professional realization. The relevance of the topic concerning the necessity to consider the individual psychological characteristics of high school students in choosing their professional activities is determined by the transformation and dynamic changes in the modern labor market, which lead new generations to uncertainty in their future career choices. Many high school students experience fear of the unknown, as they are often unclear about their true interests and abilities. The fear of making the wrong choice presents new challenges for youth and can become a significant source of stress. Adding to this are economic factors and competition for limited spots in certain educational institutions, making this process even more complex. The content of this article is driven by the need to understand more deeply which individual psychological characteristics, such as value orientations, motivation, and abilities, influence high school students' decisions to make their professional choices. The article analyzes scientific literature that covers the psychological aspects of career orientation. One of the key elements of the study is an empirical survey of high school students, the results of which show a significant connection between individual characteristics of students and their choice of career path. This confirms that students who have a clear understanding of their interests and abilities successfully find their professional direction. Thus, the study emphasizes the importance of considering individual psychological aspects in shaping the professional orientation of youth. The results may be useful for educators and parents who seek to support high school students during this important period of life, fostering their professional development.-
dc.language.isouken_US
dc.subjectпрофесійне самовизначенняen_US
dc.subjectпрофесійні типи особистостіen_US
dc.subjectкомунікативні та організаторські здібностіen_US
dc.subjectціннісні орієнтаціїen_US
dc.subjectмотивація успіху і боязнь невдачіen_US
dc.subjectprofessional self-determinationen_US
dc.subjectprofessional personality typesen_US
dc.subjectcommunication and organizational skillsen_US
dc.subjectvalue orientationsen_US
dc.subjectmotivation for successen_US
dc.subjectand fear of failureen_US
dc.titleІндивідуально-психологічні особливості старшокласників як фактор професійної спрямованостіen_US
dc.title.alternativeIndividual-psychological features of senior grade students as a factor of professional orientationen_US
dc.typeArticleen_US
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.32782/3041-2005/2024-3-15-
dc.identifier.orcidhttps://orcid.org/0009-0007-3532-6755-
dc.identifier.orcidhttps://orcid.org/0009-0006-8521-704X-
Розташовується у зібраннях:Кафедра мовної та психолого-педагогічної підготовки

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
17.pdf377,23 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.