Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://dspace.oneu.edu.ua/jspui/handle/123456789/19374
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorЩербина, Н.Ф.-
dc.contributor.authorShcherbyna, N.-
dc.date.accessioned2025-05-28T11:13:45Z-
dc.date.available2025-05-28T11:13:45Z-
dc.date.issued2025-
dc.identifierУДК 378 (460)-
dc.identifier.citationЩербина Н. Ф. Освітня реформа в контексті суспільно-політичної кризи 1968 року у Франції / Н. Ф. Щербина // Вісник науки та освіти. Серія «Історія та археологія». – 2025. – №3 (33). – С. 2098-2112.en_US
dc.identifier.urihttp://dspace.oneu.edu.ua/jspui/handle/123456789/19374-
dc.description.abstractУ статті висвітлюються теоретичні та практичні аспекти освітньої реформи в процесі важливих суспільних трансформацій у Франції внаслідок подій травня 1968 року, їх вплив на подальший розвиток освітньої моделі країни. Розглядається хід, місце та роль масових студентських виступів в процесі перетворень в сфері національної освіти. Подається специфіка формування нових законотворчих засад функціонування закладів вищої освіти. Аналізуються ключові основи структурних змін університетів Франції, визначальні підходи щодо реформування освітньої галузі. Досліджуються окремі аспекти впливу держави, її законодавчих та виконавчих органів на актуальні потреби часу. Акцентовано увагу на діяльності визначних історичних постатей доби – президента Франції Ш. де Голля, прем’єр-міністра Ж. Помпіду, урядовців, студентських лідерів, діячів культури та мистецтва. Здійснюється аналіз соціально-економічних та суспільно-політичних змін, які відбувалися у Франції наприкінці 60-х років ХХ століття, особливостей масової свідомості студентства і молоді. Крім того, вказано на ідейно-світоглядні переконання лідерів студентських протестів, зокрема найбільш відомого з них – Д. Кон-Бендіта. Простежується рівень впливу студентських виступів на процеси реформування освітньої системи, навчальної діяльності університетів, шкіл, ліцеїв. Певною мірою висвітлюються історичні передумови та етапи формування французької вищої школи нового і новітнього часу. Пропонуються авторські узагальнення і висновки щодо осмислення історичної спадщини освітніх реформ у Франції в контексті масштабних суспільних зрушень, подолання управлінського бюрократизму, зайвого адміністрування, а також позитивного досвіду демократичної трансформації стосовно сучасної України та перспектив її подальшого сталого розвитку як незалежної держави Східної Європи.en_US
dc.description.abstractThe article highlights the theoretical and practical aspects of educational reform in the process of important social transformations in France as a result of the events of May 1968, their impact on the further development of the country's educational model. The course, place and role of mass student speeches in the process of transformations in the sphere of national education are considered. The specifics of the formation of new legislative principles for the functioning of higher education institutions are presented. The key foundations of structural changes in French universities are analyzed, and the defining approaches to reforming the educational sector are analyzed. Certain aspects of the influence of the state, its legislative and executive bodies on the current needs of the time are studied. Attention is focused on the activities of prominent historical figures of the time – French President Charles de Gaulle, Prime Minister Jean-Jacques Pompidou, government officials, student leaders, and cultural and artistic figures. The socio-economic and socio-political changes that took place in France in the late 1960s, the features of the mass consciousness of students and youth are analyzed. In addition, the ideological and worldview beliefs of the leaders of student protests are indicated, in particular the most famous of them – D.Cohn-Bendit. The level of influence of student speeches on the processes of reforming the educational system, educational activities of universities, schools, lyceums is traced. To some extent, the historical prerequisites and stages of the formation of French higher education in the new and modern times are highlighted. The author's generalizations and conclusions are offered regarding the understanding of the historical heritage of educational reforms in France in the context of large-scale social shifts, overcoming managerial bureaucracy, unnecessary administration, as well as the positive experience of democratic transformation in relation to modern Ukraine and the prospects for its further sustainable development as an independent state of Eastern Europe.-
dc.language.isouken_US
dc.subjectосвітаen_US
dc.subjectстуденствоen_US
dc.subjectуніверситетen_US
dc.subjectсуспільствоen_US
dc.subjectпартіїen_US
dc.subjectідеологіїen_US
dc.subjectголлізмen_US
dc.subjectполітичні процесиen_US
dc.subjectструктурні реформиen_US
dc.subjectсистемаen_US
dc.subjectнавчанняen_US
dc.subjectперетворенняen_US
dc.subjectсвітоглядen_US
dc.subjectгромадські рухиen_US
dc.subjecteducationen_US
dc.subjectstudent bodyen_US
dc.subjectuniversityen_US
dc.subjectsocietyen_US
dc.subjectpartiesen_US
dc.subjectideologiesen_US
dc.subjectholismen_US
dc.subjectpolitical processesen_US
dc.subjectstructural reformsen_US
dc.subjectsystemen_US
dc.subjectlearningen_US
dc.subjecttransformationen_US
dc.subjectworldviewen_US
dc.subjectpublic movementsen_US
dc.titleОсвітня реформа в контексті суспільно- політичної кризи 1968 року у Франціїen_US
dc.title.alternativeEducational reform in the context of the sociopolitical crisis of 1968 in Franceen_US
dc.typeArticleen_US
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.52058/2786-6165-2025-3(33)-2098-2112-
dc.identifier.orcidhttps://orcid.org/0000-0002-9399-1418-
Розташовується у зібраннях:Кафедра філософії, історії та політології

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
2098-2112.pdf305,4 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.