Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://dspace.oneu.edu.ua/jspui/handle/123456789/19388
Назва: Формування валютної стратегії банками України
Інші назви: Formation of foreign exchange strategy by Ukrainian banks
Автори: Деркач, Ю.Б.
Derkach, J.
Бібліографічний опис: Деркач Ю. Б. Формування валютної стратегії банками України / Ю. Б. Деркач // Успіхи і досягнення у науці. Серія «Соціальні та поведінкові науки»). – Київ, 2024. – № 10 (10). – С. 966-979.
Дата публікації: 2024
ORCID: https://orcid.org/0000-0002-5195-1821
Ідентифікатор DOI: https://doi.org/10.52058/3041-1254-2024-10(10)-966-979
Ключові слова: валютний ризик
валютний курс
стратегія
система
управління
currency risk
exchange rate
strategy
system
management
Короткий огляд (реферат): Стаття присвячена дослідженню питань, які стосуються управління вітчизняними банками діяльністю на валютному ринку в умовах постійних змін зовнішнього середовища. Метою статті є дослідження особливостей формування валютної стратегії банківськими установами . Під час проведення наукового дослідження використано методи аналізу, синтезу, узагальнення, а також застосовано системний підхід. Результати проведеного дослідження свідчать, що в останнє десятиріччя вітчизняний валютний ринок знаходиться під впливом низки чинків, які є важко прогнозованими. Вплив визначених факторів призводить до складності у прогнозуванні курсових трендів та плануванні валютних операцій, втрати фінансової стійкості. З метою розв’язання окреслених проблем банківським установам доцільно змінити підходи до управління валютною діяльністю. Це означає, що банки, перш за все, повинні проводити аналіз зовнішнього макросередовище валютного ринку та оцінку стан валютного ринку, визначати зовнішні чинників впливу на діяльність банку, оцінити можливостей банку адаптуватись до змін. За результатами аналізу банкам доцільно відкоригувати цілі та завдань валютної стратегії та встановити цільові показники відповідно до виду обраної стратегії, розробити управлінські рішення із застосуванням заходів реагування, проводити моніторинг результатів. Ключовим елементом управління валютною діяльністю банків є обрання, а, за потреби, коригування валютної стратегії. У статті пропонується при розробці валютної стратегії чітко визначити мету, момент запровадження, набір заходів впливу. При формуванні системи цільових показників валютної стратегії пропонується спиратися на збалансовану систему показників (Balanced Scorecard (BSC)) за напрямами фінанси, клієнти, бізнес-процеси та персонал. Правильний вибір валютної стратегії (зростання, обмеженого зростання, скорочення) забезпечить банку мінімізацію збитків та втримання конкурентної позиції в умовах валютної кризи та розширення діяльності та зростання доходів у стабільних умовах.
The article is devoted to the study of issues related to the management of activities in the foreign exchange market by domestic banks in the conditions of constant changes in the external environment. The purpose of the article is to study the features of the formation of a foreign exchange strategy by banking institutions. During the scientific research, methods of analysis, synthesis, generalization were used, and a systematic approach was also applied. The results of the study show that in the last decade the domestic foreign exchange market has been under the influence of a number of factors that are difficult to predict. The influence of certain factors leads to difficulties in forecasting exchange rate trends and planning foreign exchange operations, loss of financial stability. In order to solve the outlined problems, it is advisable for banking institutions to change approaches to managing foreign exchange activities. This means that banks, first of all, should analyze the external macroenvironment of the foreign exchange market and assess the state of the foreign exchange market, determine external factors influencing the bank's activities, and assess the bank's ability to adapt to changes. According to the results of the analysis, it is advisable for banks to adjust the goals and objectives of the currency strategy and set target indicators in accordance with the type of the chosen strategy, develop management decisions with the application of response measures, and monitor the results. An important element of managing the currency activities of banks is the selection and, if necessary, adjustment of the currency strategy. The article suggests when developing a currency strategy clearly define the goal, the moment of implementation, and a set of influence measures. During forming a system of target indicators of the currency strategy, it is proposed to rely on a balanced scorecard (BSC) in the areas of finance, clients, business processes and personnel. The correct choice of currency strategy (growth, limited growth, reduction) will ensure that the bank minimizes losses and maintains a competitive position in the conditions of a currency crisis and expands its activities and increases income in stable conditions.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://dspace.oneu.edu.ua/jspui/handle/123456789/19388
Інші ідентифікатори: УДК 336.71(477)
Розташовується у зібраннях:Кафедра банківської справи

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
966-979.pdf479,85 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.