DSpace Repository

Корпоративна культура як складова конкурентних переваг підприємства

Show simple item record

dc.contributor.author Никифоренко, В.Г.
dc.contributor.author Кравченко, В.О.
dc.contributor.author Nikiforenko, V.
dc.contributor.author Kravchenko, V.
dc.date.accessioned 2019-09-25T07:25:27Z
dc.date.available 2019-09-25T07:25:27Z
dc.date.issued 2019
dc.identifier DOI: https://doi.org/10.33987/vsed.1(69).2019.189-198
dc.identifier.citation Корпоративна культура як складова конкурентних переваг підприємства / В. Г. Никифоренко, В. О. Кравченко // Вісник соціально-економічних досліджень : зб. наук. праць; Одеський національний економічний університет. – Одеса, 2019. – Вип. № 69 (1). – С. 189-198. – ISSN 2313-4569. ru_RU
dc.identifier.uri http://dspace.oneu.edu.ua/jspui/handle/123456789/10023
dc.description.abstract У статті досліджено роль організаційної культури в процесі формування конкурентних переваг підприємства. Проаналізовано основні наукові праці з питань сутності організаційної культури та її ролі в процесі формування конкурентних переваг. Наведено основні точки зору щодо впливу корпоративної культури на конкурентоспроможність підприємства. Визначено, що конкурентна перевага є запорукою міцної конкурентної позиції підприємства й визначає характер його конкурентної стратегії. Доведено, що здібності організації реалізуються через дві складові, які є носіями формалізованого та неформалізованого знання, а саме: технологію виконання процесів та компетенції персоналу. Виокремлено думку про те, що неформалізоване знання відбиває якість корпоративної культури, тобто духовність бізнесу, а отже робить неможливим її копіювання конкурентами. Визначено, що неформальні норми відбивають глибинний рівень корпоративної культури, на якому цінності сприймаються автоматично на підсвідомості і вважаються істинними, незамінними, такими, що не потребують узаконення і не можуть бути копійованими. Доведено, що чинниками впливу, які характеризують стан корпоративної культури підприємства є: стиль керівництва; рівень централізації влади; ступінь ефективності систем мотивації; професійна підготовка керівників системи кар’єрного просування; рівень компетентності керівників; ступінь залучення робітників до прийняття рішень та імідж лідера. На основі вивчення досвіду провідних підприємств м. Одеси доведено, що запорукою їхніх конкурентних переваг стало впровадження системи стратегічних принципів корпоративної культури. Обґрунтовано систему заходів культурної адаптації, а саме: забезпечення прозорості та своєчасності інформації; усвідомлення значущості культурних і моральних цінностей працівниками; зростання ролі менеджменту і особисто головного керівника (лідера), що ініціює і очолює організаційні зміни; залучення працівників до прийняття управлінських рішень; формування системи заохочення ротації, безперервного навчання, кар’єрного просування; формування позитивного іміджу (репутації) заохочення творчої, інноваційної діяльності. ru_RU
dc.description.abstract The article investigates the role of organizational culture in the competitive advantages formation process of an enterprise. The main scientific works on the essence of organizational culture and its role in the competitive advantages formation process are analyzed. The main points of view relatively of corporate culture impact on the enterprise’s competitiveness are presented. It has been determined that a competitive advantage is a locking of a strong competitive position of an enterprise and determines the nature of its competitive strategy. It is proved that an organization ability is realized through two components, which are carriers of formalized and non-formalized knowledge, namely: process execution technologies and personnel competencies. The authors’ opinion is highlighted about that non-formalized knowledge reflects of corporate culture quality, namely, the spirituality of business, and, consequently, makes impossible to copy it by competitors. It has been determined that informal norms represent a deep level of corporate culture, where values are perceived automatically in the subconscious as true, irreplaceable, like those that do not need to be legitimized and cannot be copied. It is proved that an influence factors, which characterize of an enterprise’s corporate culture state, are: leadership style; the level of power centralization; an effectiveness level of motivation systems; professional training for career advancement managers; managerial competence level; degree of workers involvement in decision making and leader image. On the basis of experience studying of Odessa city leading enterprises, it is proved that the key to their competitive advantages has become implementation the system of corporate culture strategic principles. The measures system of cultural adaptation is justified, namely: ensuring of information transparency and timeliness; awareness of an importance of cultural and moral values by employees; the growth of management role and the chief executive officer (leader) personally, who initiates and heads organizational changes; involvement of employees in management decisions; formation of a rotation promotion system, lifelong learning, career advancement; formation of a positive image (reputation) encouraging creative, innovative activity.
dc.language.iso uk ru_RU
dc.publisher Одеський національний економічний університет ru_RU
dc.subject корпоративна культура ru_RU
dc.subject стратегічний фактор ru_RU
dc.subject конкурентоспроможність ru_RU
dc.subject конкурентна перевага ru_RU
dc.subject культурна адаптація ru_RU
dc.subject безперервне навчання ru_RU
dc.subject кар’єрне просування ru_RU
dc.subject імідж ru_RU
dc.subject corporate culture ru_RU
dc.subject strategic factor ru_RU
dc.subject competitiveness ru_RU
dc.subject competitive advantage ru_RU
dc.subject cultural adaptation ru_RU
dc.subject lifelong learning ru_RU
dc.subject career advancement ru_RU
dc.subject image ru_RU
dc.subject стаття
dc.title Корпоративна культура як складова конкурентних переваг підприємства ru_RU
dc.title.alternative Corporate culture as a component of enterprise’s competitive advantages ru_RU
dc.type Article ru_RU


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account