Кваліфікаційна робота складається з трьох розділів;.
Об’єкт дослідження: науково-теоретичні засади маркетингової діяльності підприємств готельного господарства
Предмет дослідження: процес маркетингової діяльності готелю
« Rose d'OPera Hotel ».
У першому розділі “Теоретичні основи маркетингу готельного бізнесу” наведена характеристика нормативно-правової бази і особливості введення готельного бізнесу, досліджено основи маркетингової діяльності у готельному бізнесі.
У другому розділі “Європейський та національний досвід розвитку готельного бізнесу” проведено аналіз європейского досвіду розвитку об’єктів готельного бізнесу та національного досвіду маркетингової діяльності у сфері готельного бізнесу. Також досліджено аналіз організаційної структури і фінансової діяльності готелю «Rose d'Opera Hotel».
У третьому розділі “Маркетингова концепція розвитку готелю «Rose d'Opera» ” досліджена оцінка конкурентних позицій готелю «Rose d'Opera Hotel» та перспективні напрямки впровадження маркетингової політики просування для готелю «Rose d'Opera Hotel».
The qualifying work consists of three sections:
Object of research: scientific and theoretical bases of improvement of marketing activity of hotel industry enterprises
Subject of research: the process of marketing activities of the hotel
«Rose d'OPera Hotel».
In the first section "Theoretical foundations of hotel business marketing", the characteristics of the regulatory and legal framework and the features of the hotel business introduction are presented, the foundations of marketing activities in the hotel business are explored.
In the second section "European and national experience of development of hotel business", an analysis of European experience in the development of hotel business objects and national marketing experience in the field of hotel business has been analyzed. The analysis of organizational structure and financial activity of the hotel "Rose d'Opera Hotel" is also researched.
In the third section, "The marketing concept of the Rose d'Opera hotel", the assessment of the competitive position of the hotel "Rose d'Opera Hotel" and the prospects for implementing the marketing promotion policy for the hotel "Rose d'Opera Hotel" was explored.