В статті розглянуто питання створення в Україні готельного оператора як компанії готельного маркетингу, завданням якої є здійснення фокусного управління конкретним готелем чи готелями з метою підвищення його(їх) конкурентоспроможності та отримання від цієї діяльності прибутку.
Світовий досвід функціонування готельних операторів приводить до висновків необхідності приходу до України відомих іноземних готельних операторів і неможливості в найближчому часі появи власних українських готельних операторів.
Функціонування готельних операторів в Україні виявило певні проблеми, головними з яких є взаємовідносини українських готелів та управлінських компаній, які співпрацюють в умовах контракту на управління, тобто сукупності відносин, що містять набір правил, а також структурують в просторі та часі обмін між економічними агентами. Зокрема, контракт на управління варто розглядати не тільки як договір обміну правами та обов’язками, але і крізь призму сукупності норм та правил, що чітко деталізує механізм дотримання встановлених правил сторонами укладеного контракту.
Національна економіка України після входу та ефективного розвитку в країні готельних операторів отримує зростання капіталовкладень у готельну сферу України, в результаті чого почнуть в рамках кластеру розвиватися інші суміжні сфери господарювання - легка, харчова, будівельна промисловість, транспорт, зв'язок, наука та освіта, банківська сфера, туризм і ін.
The article considers the issue of creating a hotel operator in Ukraine as a hotel marketing company whose task is to carry out the focus management of a particular hotel or hotels in order to increase its (their) competitiveness and to gain profits from this activity.
The global experience of hotel operators leads to the conclusion that well-known hotel operators are coming to Ukraine and the impossibility of the appearance of their own Ukrainian operators in the near future.
The functioning of hotel operators in Ukraine revealed certain problems, the main ones being relations between Ukrainian hotels and management companies that cooperate in the conditions of a management contract, that is, sets of relations that contain a set of rules and also structure the exchange between economic agents in space and time. In particular, a management contract should be viewed not only as an agreement on the exchange of rights and obligations, but also through the prism of a set of norms and rules, which clearly details the mechanism for compliance with the established rules by the parties to the concluded contract.
After the entrance and effective development of hotel operators in the country, the national economy of Ukraine receives an increase in investment in the hotel sector of Ukraine, as a result of which other related areas of management, such as light, food, construction, transport, communications, science and education, banking, tourism, and so on, will start developing.