Проаналізовано профіль маркетингового середовища магазину «Квіти», проводиться
аналіз маркетингового середовища і оцінка ефективності маркетингової діяльності магазину.
Розроблена маркетингова стратегія, що складається з наступних елементів: створення та просування
інтернет-магазину, генерація трафіку з соціальних мереж і тематичних ресурсів (створення
та просування Instagram-акаунту), впровадження бонусної програми, квітів, налагодження
співробітництва з весільними салонами і
компанією по організації свят, рекламна кампанія.
The profile of the marketing environment of Flowers shop is analyzed, the analysis of the marketing environment and the evaluation of the effectiveness of the marketing activity of the shop are carried out.
A marketing strategy has been developed consisting of the following elements: creation and promotion of an online store, generation of traffic from social networks and content resources (creation and promotion of Instagram account), introduction of a bonus program, expansion of the range of flowers, establishing cooperation with wedding salons and company for holiday organization, advertising campaign.