00 DSpace/Manakin Repository

Суб’єктивне економічна благополуччя студентської молоді

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Акімова, Л.Н.
dc.contributor.author Кіршо, С.М.
dc.contributor.author Akimova, L.
dc.contributor.author Kirsho, S.
dc.date.accessioned 2020-11-23T11:32:59Z
dc.date.available 2020-11-23T11:32:59Z
dc.date.issued 2020
dc.identifier.citation Акімова Л. Н Суб’єктивне економічна благополуччя студентської молоді / Л. Н. Акімова, С. М. Кіршо // Організаційна психологія. Економічна психологія. – 2020. – № 2-3 (20). – С. 7-16. en_US
dc.identifier.uri http://dspace.oneu.edu.ua/jspui/handle/123456789/11830
dc.description.abstract У статті розглянуто обґрунтування суб’єктивного економічного благополуччя як інтегрального системного показника, що вимірюється на підставі когнітивних та афективних його складових. Мета дослідження. Описати особливості змісту та структурної організації суб’єктивного економічного благополуччя студентства. Методи дослідження. Дослідження проводилося за допомогою опитувальника «Суб’єктивного економічного благополуччя» В.О. Хащенка. Результати дослідження. На студентській виборці досліджено прояв парціальних показників, що утворюють когнітивну та афективну складові, їхні інтегральні показники, загальний рівень суб’єктивного економічного благополуччя. Визначено характер системних зав’язків отриманих емпіричних даних. Висновки. Суб’єктивне економічне благополуччя виступає соціально-психологічним виміром, що характеризує суб’єктивну економічну активність на підставі інтеграції його когнітивної та афективної компонент. en_US
dc.description.abstract The article deals with the phenomenon of subjective economic well-being as a multidimensional socio-psychological formation. The authors analyze its role in economic, social and political changes and reforms in Ukraine as well as its impact on students' life, mood and well-being. The aim of the study. To describe the content and structure of student subjective economic well-being. Research methods. The study was conducted using the V. O. Hashchenko "Subjective Economic Well-being" questionnaire. Results. Assessment of the level of student economic activity using the indicators of subjective economic well-being (SEW) showed the normal distribution of its partial and integral indicators. The predictors of the subjective economic well-being index were all partial indicators in the whole sample and in groups with low, below average, and above average values. The group with a high level of subjective economic well-being (three out of five indicators) had stable and qualitative homogeneity of the regression system. The analysis of relationships showed that economic anxiety was a system-forming indicator, which, in the relationships system, had different subjective meanings and was perceived differently, thus actualizing and blocking economic activity. Conclusions. The SEW index is a socio-psychological measure, which characterizes subjective economic activity and reflects the degree and qualitative originality of subjective economic activity because of the SEW index's integration of the cognitive and affective components. The authors analyzed the manifestations and structural and functional organization of the partial components, which belonged to the cognitive and affective components of subjective economic activity.
dc.language.iso uk en_US
dc.subject благополуччя en_US
dc.subject щастя en_US
dc.subject якість життя en_US
dc.subject суб’єктність en_US
dc.subject когнітивна компонента en_US
dc.subject афективнакомпонента en_US
dc.subject самодетермінація en_US
dc.subject well-being en_US
dc.subject happiness en_US
dc.subject quality of life en_US
dc.subject agency en_US
dc.subject cognitive component en_US
dc.subject affective component en_US
dc.subject self-determination en_US
dc.subject стаття en_US
dc.title Суб’єктивне економічна благополуччя студентської молоді en_US
dc.title.alternative Student subjective economic well-being en_US
dc.type Article en_US
dc.identifier.doi https://doi.org/10.31108/2.2020.2.20.1


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу