В роботі розглядаються теоретичні аспекти формування маркетингового середовища, сутність і структура маркетингового середовища підприємства, процес та методи аналізу маркетингового середовища.
Проаналізовано внутрішнє маркетингове середовище ТОВ «Венттех», проведено аналіз макромаркетингового середовища ТОВ «Венттех», проведено і здійснено аналіз сучасного стану маркетингової діяльності ТОВ «Венттех».
Запропоновано заходи щодо урахування впливу маркетингового середовища на діяльність ТОВ «Венттех»: використання Інтернет - маркетингу у діяльності ТОВ «Венттех». Представлена прогнозна оцінка ефективності напрямів підвищення результативності рекламної діяльності.
The paper considers the theoretical aspects of the formation of the marketing environment, the nature and structure of the marketing environment of the enterprise, the process and methods of analyzing the marketing environment.
The internal marketing environment of Venttech LLC has been analyzed, the macro-marketing environment of Venttech LLC has been analyzed, and the current state of the marketing activities of Venttech LLC has been analyzed.
Measures are proposed to take into account the influence of the marketing environment on the activities of Venttech LLC: the use of Internet marketing in the activities of Venttech LLC. A predictive assessment of the effectiveness of areas of increasing the effectiveness of advertising is presented.