У роботі розглядаються теоретичні аспекти маркетингових комунікацій сутність
та складові елементи маркетингових комунікацій, основні етапи формування системи
маркетингових комунікацій, сучасні маркетингові комунікації в управлінні
підприємствами ресторанного бізнесу.
Проаналізовано профіль маркетингового маркетингового середовища і
ефективність використання маркетингових комунікацій рестораном «Cafe Forty Five».
Запропоновано наступні заходи удосконалення елементів маркетингових
комунікацій підприємства ресторанного господарства: прийняття участі в
Міжнародному експофорумі ресторанно-готельного бізнесу та клінінгу FoReCH,
RestaurantExpo, професійний майданчик семінарів «INREST FORUM’21»; рекламна
кампанія щодо формування і підтримки сприятливого іміджу ресторану «Cafe Forty
Five»; впровадження сучасного рішення маркетингових комунікацій за допомогою
використання QR- коду; генерація трафіку з соціальних мереж і тематичних ресурсів.
Qualification work consists of three sections. The object of the study is the system
of marketing communications in the management of the restaurant business "Cafe Forty
Five". The paper considers the theoretical aspects of marketing communications, the
essence and components of marketing communications, the main stages of formation of
the system of marketing communications, modern marketing communications in the
management of restaurant business.
The profile of the marketing environment and the effectiveness of the use of
marketing communications by the restaurant "Cafe Forty Five" are analyzed.
The following measures to improve the elements of marketing communications of
the restaurant business are proposed: participation in the International Expoforum of
restaurant and hotel business and cleaning FoReCH, RestaurantExpo, professional
platform of seminars "INREST FORUM'21"; advertising campaign to form and maintain a
favorable image of the restaurant "Cafe Forty Five"; introduction of a modern solution of
marketing communications through the use of QR-code; generation of traffic from social
networks and thematic resources.