У роботі розглядаються теоретико-методичні основи дослідження міжнародної
маркетингової діяльності торговельного підприємства. Досліджено чинники впливу та методи
оцінки ефективності міжнародної маркетингової діяльності торговельного підприємства.
Охарактеризовано сучасний стан міжнародної маркетингової діяльності ТОВ
«Ергономіка Україна». Проведено SWOT- та PEST-аналіз ТОВ «Ергономіка Україна».
Проаналізовано показники ефективності міжнародної маркетингової діяльності ТОВ
«Ергономіка Україна».
Запропоновано шляхи удосконалення міжнародної маркетингової діяльності ТОВ
«Ергономіка Україна» шляхом використання бенчмаркетингу, CRM-системи, а також
розглянуто вдосконалення організаційної структури підприємства.
The paper considers the theoretical and methodological foundations of the study of international
marketing activities of a trading enterprise. Factors of influence and methods of estimation of
efficiency of the international marketing activity of the trading enterprise are investigated. The current state of international marketing activities of Ergonomics Ukraine LLC is described.
SWOT and PEST analysis of Ergonomics Ukraine LLC was conducted. The indicators of efficiency of
the international marketing activity of LLC "Ergonomics Ukraine" are analyzed.
Ways to improve the international marketing activities of LLC "Ergonomics Ukraine" through
the use of benchmarking, CRM-system, as well as improving the organizational structure of the
enterprise.