У статті розглянуто теоретичні положення та надано практичні
рекомендації щодо прийняття стратегічних управлінських рішень. Завдання дослідження
полягає у формалізації процедури вибору стратегічної альтернативи та визначенні
комплексу інструментів, які б відповідали специфіці діяльності малого бізнесу. Визначено
специфічні риси малих підприємств, які становлять перешкоди у застосуванні типових
технологій стратегічного управління. Доведено важливість вибору стратегічної
альтернативи щодо оцінювання потенційного партнера на стадії зростання малого
підприємства. Обґрунтовано доцільність формалізації прийняття рішення щодо
визначення потенційного партнера з використанням матричних методів. Для побудови
матриці потенційних бізнес-партнерів обрано вектори оцінювання, встановлено
характеристики кожного вектору, сформовано шкали оцінювання. Запропоновано
процедуру формування шкали оцінювання якісних характеристик матриці бізнес-партнерів
з використанням методу Клі. Відповідно до сформованої процедури побудовано шкалу
оцінювання матриці бізнес-партнерів. Розроблено модель матриці потенційних бізнес-
партнерів та надано опис її чотирьох полів. Поля матриці виокремлено за
перспективністю розвитку бізнес-партнера та його надійністю. Запропоновано
формалізацію рішення стратегічної альтернативи щодо вибору бізнес-партнера як
процедуру з чотирьох послідовних етапів. Формалізація рішення стратегічної
альтернативи надає можливість малому підприємству обрати надійного бізнес-партнера.
The article considers the theoretical provisions and gives practical recommendations for
strategic management decisions. The task of the research is to formalize the procedure for
selecting a strategic alternative and determine a set of tools that correspond to the specifics of
small business activity. The specific features of small enterprises, which are obstacles to the use of
standard technologies of strategic management, are determined. The importance of choosing a
strategic alternative according to the assessment of a potential partner at the stage of small
enterprise growth has been proven. An expediency of formalizing decision-making to identify a
potential partner using matrix methods is substantiated. To construct a matrix of potential
business partners, assessment vectors were selected, the characteristics of each vector were
established, and assessment scales were formed. Procedure for the formation of assessing scale
the qualitative characteristics of business partners’ matrix with using the Klee method is
proposed. A model of a potential business partner’s matrix is developed and description of its four
fields is provided. The fields of matrix are highlighted on the basis of the development prospects of
business partner and its reliability. The formalization of the strategic alternative solution for the choice of the business partner is proposed as a procedure of four consecutive stages.
Formalization of the strategic alternative solution allows a small enterprise to choose a reliability
business partner.