У роботі розглядаються теоретичні основи управління економічним
потенціалом підприємства, зокрема сутність поняття "економічного потенціалу",
його структуру, а також методичні підходи до оцінки економічного потенціалу
підприємства.
Проаналізовано ринок громадського харчування України за методом PEST,
встановлено фактори, що мають найбільший вплив на діяльність підприємств
громадського харчування.
Запропоновано заходи щодо удосконалення управління економічним
потенціалом кафе "У Карася", зокрема проект організації власної доставки онлайн
– замовлень.
The paper considers the theoretical foundations of managing the enterprise's
economic potential, in particular the essence of the concept of "economic potential", its
structure, as well as methodological approaches to assessing the economic potential of
the enterprise.
The public catering market of Ukraine is analyzed by the PEST method; the
factors that have the greatest influence on the activity of public catering enterprises are
established.
Measures to improve the management of the economic potential of the cafe "U
Karasya" are proposed, in particular the project of organizing its own online delivery of
orders.