У роботі розглядаються значення маркетингу на аграрному ринку, теоретичні аспекти розвитку аграрного маркетингу з початку свого існування і до сучасності, основні поняття та значення маркетингового відділу на аграрних підприємствах.
Проаналізовано діяльність РАВК «ЯЛПУГ», основні фінансові показники, маркетингове середовище та комплекс маркетингу. Визначення конкурентного середовища аграрного підприємства.
Запропоновано декілька заходів за для вирішення існуючих проблем. Зокрема, створення відділу маркетингу, впровадження CRM системи, а також просування в газетах та на радіо.
The work considers the importance marketing in the agricultural market, the theoretical aspects of the development of insurance marketing from the beginning of its existence to the present, the basic concepts and importance of the marketing department in agricultural enterprises.
The activity of RAVK "YALPUG",, main financial indicators, marketing environment and marketing complex are analyzed. Determination of the competitive environment of an agricultural company.
Several measures have been proposed for solving existing problems. In particular, the creation of the marketing department, the implementation of the CRM system, as well as promotion in newspapers and on the radio.