У роботі розглянуто зміст понять «конкуренція», розглянути теоретичні основи організації управління якістю обслуговування у промисловості краси; здійснити аналіз діяльності салону краси «ДІЛЮСЯ ДУШЕЮ»; Проаналізовано стан ринку галузєвих послуг та позиції основних конкурентів; фінансові показники салона краси «ДІЛЮСЯ ДУШЕЮ»; конкурентна позиція салона краси «ДІЛЮСЯ ДУШЕЮ» на ринку. Запропоновано комплекс заходів щодо підвищення ефективності управління якістю обслуговування салону краси «ДІЛЮСЯ ДУШЕЮ» оцінити їхню економічну ефективність.
The paper considers the content of the concepts of "competition", to consider the theoretical foundations of the organization of service quality management in the beauty industry; to analyze the activities of the beauty salon "SHARE THE SOUL"; The state of the market of branch services and positions of the basic competitors are analyzed; financial indicators of the beauty salon "SHARE YOUR SOUL"; competitive position of the beauty salon "SHARE YOUR SOUL" in the market.
A set of measures to improve the efficiency of quality management of beauty salon "SHARE THE SOUL" to assess their economic efficiency.