У роботі розглянуто теоретичні основи revenue менеджменту. Наведено інструменти прогнозування попиту та оптимізації продаж, а також управління доходами готелю як функція revenue менеджменту. Проаналізовано діяльність готелю «Green Park Hotel Truskavets», що було взято як базу для впровадження revenue менеджменту. Проведено аналіз основних конкурентів готелю «Green Park Hotel Truskavets». Наведено пропозиції щодо розробки проекту оптимізації доходів за рахунок revenue менеджменту у готелю «Green Park Hotel Truskavets». Вивчена економічна ефективність запропонованих заходів.
Qualifying work consists of three chapters. The object of research is the process of improving pricing in the hotel business on the basis of revenue management. The work considers the theoretical foundations of revenue management. Tools for forecasting demand and optimizing sales, as well as hotel revenue management as a function of revenue management. The activity of the Green Park Hotel Truskavets, which was taken as a basis for the implementation of revenue management, was analyzed.
An analysis of the main competitors of the hotel "Green Park Hotel Truskavets". Proposals for the development of a revenue optimization project through revenue management at the Green Park Hotel Truskavets are presented. The economic efficiency of the proposed measures is studied.