У статті розглянуто специфіку розвитку сфери електронної комерції та
визначено основні напрямки впливу галузевих тенденцій на управління бізнес-процесами в
ній. Актуалізовано необхідність розробки на основі аналітичних даних науковопрактичного інструментарію та рекомендацій, що визначають й характеризують зв’язок
між галузевими тенденціями та траєкторією розвитку підприємств електронної комерції.
Охарактеризовано контекст та умови діяльності сучасних підприємств електронної
комерції, включаючи проблематику розвитку даної сфери під впливом обмежувальних
заходів, пов’язаних з пандемією коронавірусу COVID-19. Актуалізовано потребу
ефективного реагування підприємства електронної комерції на певні тенденції, відзначено
необхідність адаптації управління даним підприємством до зміни умов господарювання,
технологічних та інституційних трансформацій. Здійснено ідентифікацію проблем та
сформовано науково-практичні рішення, орієнтовані на підвищення ефективності
діяльності підприємств сфери електронної комерції в умовах впливу факторів зовнішнього
середовища. Визначено найбільш впливові фактори, що характеризують практику
функціонування економічних суб’єктів сфери електронної комерції на поточному етапі на
глобальному рівні. Досліджено провідні галузеві тенденції та умови діяльності у сфері
електронної комерції та охарактеризовано вплив цих тенденцій на управління
підприємствами у сфері електронної комерції. Визначено та обґрунтовано стратегічні
орієнтири, окреслено базові передумови та надано науково-практичні рекомендації
стосовно підвищення ефективності управління підприємствами електронної комерції за
сучасних умов господарювання в контексті впливу внутрішньогалузевих тенденцій.
Проаналізовано передумови трансформації практики управління бізнес-процесами в
електронній комерції під впливом зазначених тенденцій.
The article considers the specifics of e-commerce sphere development and determines
the main directions of industry trends influence on the business process management. The need to
develop on the basis of analytical data of scientific and practical tools and recommendations that
define and characterize the relationship between industry trends and the trajectory of e-commerce
enterprises development is actualized. The context and conditions of modern e-commerce
enterprises activity are described, including the issues of development of this sphere under the
influence of restrictive measures related to the coronavirus pandemic COVID-19. The need for the
effective response of the e-commerce enterprise to certain tendencies is actualized, the necessity of
adaptation of management of this enterprise to change of managing conditions, technological and
institutional transformations is noted. Problems have been identified and scientific and practical solutions have been formed, focused on improving of e-commerce enterprises efficiency under the
influence of environmental factors. The most influential factors that characterize the practice of
economic entities functioning in the field of e-commerce at the current stage at the global level are
determined. The leading industry trends and conditions of activity in the field of e-commerce are
studied and the impact of these trends on the enterprises management in the field of e-commerce is
characterized. The strategic guidelines are defined and substantiated, the basic preconditions are
outlined and scientific and practical recommendations are given to increase the efficiency of
e-commerce enterprises management in modern business conditions in the context of the impact of
intra-industry trends. The preconditions for the transformation of business process management
practices in e-commerce under the influence of these trends are analyzed.