У роботі визначено місце санатроно-курортних послуг в сфері надання послуг, вивчено класифікацію та особливості санаторно-курортних послуг.
Надано загальну характеристику діяльності клінічного санаторію ім. Пирогова, проаналізовано організацію надання послуг у клінічному санаторію ім. Пирогова, оцінено якість послуг у клінічному санаторію ім. Пирогова. Запропоновано методи залучення персоналу санаторію ім. Пирогова до процесів підвищення якості та оцінки санаторно-медичних послуг, запропоновано впровадити сервісну концепцію як фактор удосконалення надання послуг у клінічному санаторії ім. Пирогова.
The place of sanatorium-resort services in the sphere of rendering services is determined in the work, the classification and peculiarities of sanatorium-resort services are studied.
The general characteristic of activity of clinical sanatorium of them is given Pirogov, analyzed the organization of services in the clinical sanatorium Pirogov, the quality of services in the clinical sanatorium named after Pirogov.
Methods of involving the staff of the sanatorium named after Pirogov to the processes of improving the quality and evaluation of sanatorium-medical services, it is proposed to introduce the service concept as a factor in improving the provision of services in the clinical sanatorium.