У роботі розглядаються теоретичні основи управління конкурентними перевагами підприємства, зокрема сутність та види конкурентних переваг, способи їх оцінки, а також процес управління конкурентними перевагами.
Проаналізовано зерновий ринок України, проведено дослідження фінансового стану підприємства, оцінено його конкурентоспроможність.
Запропоновано заходи щодо підвищення конкурентоспроможності, зокрема модернізацію складу, що дозволить зменшити втрати підприємства від псування зерна, а також логістичні витрати.
The paper examines the theoretical foundations of the management of competitive advantages of the enterprise, in particular the essence and types of competitive advantages, methods of their assessment, as well as the process of managing competitive advantages.
The grain market of Ukraine was analyzed, a study of the company's financial condition was conducted, and its competitiveness was assessed.
Measures to increase competitiveness are proposed, including modernization of the warehouse, which will reduce the company's losses from grain spoilage, as well as logistics costs.