У статті досліджено інноваційні методи прогнозування економічного зносу інфраструктурних об’єктів
залізничного транспорту, що є основою залізничного транспорту України, забезпечуючи переміщення рухомого складу
без обмежень у заданих напрямках. Метою статті є розробка методів прогнозування для інфраструктурних об’єктів,
що дозволить, в перспективі, покращити економічну ефективність функціонування підприємств транспортного
будівництва, з іншого боку – покращить якість утримання та функціонування таких об’єктів з максимальною віддачою
свого ресурсу. Методологія дослідження передбачає використання методів: теоретичного дослідження (сходження
від абстрактного до конкретного), емпіричного дослідження (порівняння, спостереження), загальнонаукових методів
(абстрагування й конкретизація, індукція та дедукція, аналогія), аналіз та синтез, та ін. Актуальність вирішення
наукової проблеми, що визначена у статті, полягає в тому, що в сучасних умовах тотального раціонального заощадження
інвестиційних ресурсів, капітальних вкладень, запропонований метод прогнозування дозволить більш раціонально
використовувати потенційні можливості (технічні, технологічні, економічні) підприємств транспортного будівництва.
Результати дослідження наступні: представлено методику прогнозування економічного зносу інфраструктурних
об’єктів та їх елементів, що дозволить в кожний момент часу отримати необхідну інформацію о потребах ресурсів
для роботі підприємств транспортного будівництва, з метою повного або часткового ліквідування економічного зносу
Саме обґрунтований таким чином рівень економічного зношування інфраструктурного об’єкту і є точкою відліку
необхідності залучення підприємств транспортного будівництва. Оригінальність і практична цінність дослідження
полягає в тому, що у статті систематизовано наявні напрямки економічного обґрунтування з урахуванням специфічних
особливостей функціонування об’єктів транспортного будівництва. Висновки дослідження наступні: запропонований
метод прогнозування для інфраструктурних об’єктів дозволить покращити економічну ефективність функціонування
підприємств транспортного будівництва, також покращить якість утримання та функціонування таких об’єктів.
Результати проведеного дослідження можуть бути корисними для різних підприємств АТ «Укрзалізниця», в сферу
компетенції яких входить транспортне будівництво, ремонт та обслуговування інфраструктурних об’єктів.
The article examines innovative methods of forecasting the economic wear and tear of infrastructure objects of railway
transport, which is the basis of railway transport in Ukraine, ensuring the movement of rolling stock without restrictions in the
specified directions. The purpose of the article is to develop forecasting methods for infrastructure facilities, which will allow, in the
long term, to improve the economic efficiency of the functioning of transport construction enterprises, on the other hand, to improve
the quality of maintenance and functioning of such facilities with the maximum return on their resources. The research methodology
involves the use of the following methods: theoretical research (moving from the abstract to the concrete), empirical research
(comparison, observation), general scientific methods (abstraction and concretization, induction and deduction, analogy), analysis
and synthesis, etc. The relevance of solving the scientific problem defined in the article is that in modern conditions of total rational
saving of investment resources, capital investments, the proposed forecasting method will allow more rational use of potential
opportunities (technical, technological, economic) of transport construction enterprises. The results of the study are as follows:
the method of forecasting the economic wear and tear of infrastructure objects and their elements is presented, which will allow
obtaining the necessary information about the needs of resources for the work of transport construction enterprises at any moment
in time, with the aim of completely or partially eliminating economic wear. The level of economic wear and tear is justified in this
way infrastructural facility and is the starting point for the need to involve transport construction enterprises. The originality
and practical value of the research lies in the fact that the article systematizes the existing directions of economic justification,
taking into account the specific features of the functioning of transport construction objects. The conclusions of the study are as
follows: the proposed forecasting method for infrastructure facilities will improve the economic efficiency of the operation of
transport construction enterprises, as well as improve the quality of maintenance and functioning of such facilities. The results
of the conducted research can be useful for various enterprises of JSC "Ukrzaliznytsia", whose sphere of competence includes
transport construction, repair and maintenance of infrastructure facilities.