Кваліфікаційна робота складається із вступу, трьох розділів, висновків, списку використаних джерел.
Об’єкт дослідження – процес впровадження інтернет-маркетингу на підприємствах готельного господарства. Предметом дослідження є науково-практичні питання впровадження інтернет-маркетингу на підприємствах готельного господарства на прикладі Ribas Hotels Group.
Метою роботи є генерація шляхів розвитку інтернет-маркетингу готельною мережею Ribas Hotels Group.
У роботі було розглянуто поняття інтернет-маркетинг, висвітлені інструменти інтернет-маркетингу готельного господарства та наведено досвід застосування маркетингових прийомів готельними підприємствами у мережі Internet. Досліджено діяльність Ribas Hotels Group.
За результатами дослідження сформульована доцільність впровадження пропозицій щодо удосконалення інтернет-маркетингу готельної мережі Ribas Hotels Group. Проаналізована ефективність, враховуючи прибуток та витрати на впровадження заходів.
The qualification work consists of an introduction, three sections, conclusions, and a list of used sources.
The object of the study is the process of implementing Internet marketing at hotel enterprises. The subject of the study is the scientific and practical issues of the implementation of Internet marketing at hotel enterprises, using the example of Ribas Hotels Group.
The purpose of the work is to generate ways to develop internet marketing by the Ribas Hotels Group hotel chain.
The paper considered the concept of Internet marketing, highlighted the tools of Internet marketing of the hotel industry, and provided the experience of using marketing techniques by hotel enterprises on the Internet. The activity of Ribas Hotels Group was studied.
Based on the results of the study, the feasibility of implementing proposals for improving the Internet marketing of the Ribas Hotels Group hotel chain was formulated. The effectiveness was analyzed, taking into account the profit and costs of implementing the measures.