У роботі визначено поняття маркетингових комунікацій на підприємстві, їх види та моделі. Охарактеризовано складові комплексу маркетингових комунікацій та окреслено засади управління ними на підприємстві.
Зроблено організаційно-економічну оцінку ТОВ «ТРП ТАРГЕТ»; проаналізовано маркетингове середовище підприємства; досліджено комплекс маркетингу ТОВ «ТРП ТАРГЕТ».
Надано пропозиції щодо вдосконалення маркетингової діяльності ТОВ «ТРП ТАРГЕТ», за якими було досліджено економічний ефект.
The work defines the concept of marketing communications at the enterprise, their types and models. The components of the complex of marketing communications are characterized and the principles of their management at the enterprise are outlined.
An organizational and economic assessment of LLC "TRP TARGET" was made; the marketing environment of the enterprise was analyzed; the marketing complex of LLC "TRP TARGET" was investigated.
Proposals for improving the marketing activities of "TRP TARGET" LLC were provided, and the economic effect was investigated