У роботі визначені сутність та значення маркетингової товарної політики підприємства, з’ясовані особливості формування маркетингової товарної політики підприємства, досліджені шляхи удосконалення товарної політики підприємства.
Проведена загальна характеристика ТОВ НПК «Ірлен» та його товарів, проаналізовані конкурентні переваги продукції ТОВ НПК «Ірлен», здійснена оцінка впливу факторів маркетингового середовища на ефективність товарної політики ТОВ НПК «Ірлен».
Обґрунтована оптимізація товарного асортименту ТОВ НПК «Ірлен» за рахунок продажу інноваційних видів продукції, а також розроблені рекомендації щодо підвищення конкурентоспроможності товарів ТОВ НПК «Ірлен».
The work defines the essence and meaning of the company's marketing product policy, elucidates the peculiarities of the formation of the company's marketing product policy, and explores ways of improving the company's product policy.
The general characteristics of LLC NPK «Irlen» and its products were carried out, the competitive advantages of the products of LLC NPK «Irlen» were analyzed, the impact of the factors of the marketing environment on the effectiveness of the product policy of LLC NPC «Irlen» was evaluated.
Reasonable optimization of the product range of LLC NPK «Irlen» due to the sale of innovative types of products, as well as developed recommendations for increasing the competitiveness of the products of LLC NPK «Irlen».