Визначено сутність та теоретичні основи маркетингової комунікаційної політики. Проаналізовано фінансову складову діяльності підприємства ТОВ «ТехноЮг». Досліджено маркетингове середовище підприємства. Розглянуто комплекс маркетингу підприємства. Зроблено аналіз конкурентоспроможності підприємства. Виявлен вплив маркетингової комунікації на збут продукції.
Надано пропозиції щодо покращення комунікаційної політики ТОВ «ТехноЮг» за допомогою використання таких інструментів комунікаційної політики як: налаштування таргетованої реклами в Facebook для збільшення лідогенерації та застосування pr-заходів для приваблення клієнтів В2В сегменту, таких як участь у міжнародній виставці подарунків WORLD OF GIFTS TRADE SHOW
The paper examines the theoretical foundations and analysis of the communication policy and its improvement directions at TechnoYug LLC. The essence and theoretical foundations of marketing communication policy are defined. The financial component of TechnoYug LLC's activities is analyzed. The marketing environment of the company is investigated. The company's marketing mix is discussed. An analysis of the company's competitiveness is conducted. The impact of marketing communication on product sales is identified.
Suggestions are provided to enhance the communication policy of TechnoYug LLC by utilizing communication tools such as targeted advertising on Facebook to increase lead generation and implementing PR events to attract B2B clients, such as participation in the international gift exhibition, World of Gifts Trade Show.