У статті проаналізовано стан ринку консалтингу в Україні, його обсяги та способи отримання інформації
про послуги. Виокремлено різні методи комунікації з клієнтами та інструменти управління проєктами у сфері
консалтингового бізнесу. Особлива увага приділяється соціальним мережам як зручним та безкоштовним засобам для
реклами, залучення уваги клієнтів. Значну увагу приділено месенджерам як засобам комунікації з клієнтами та між
співробітниками компанії під час ведення проєктів. Також авторами розглядаються інструменти управління проєктами
в онлайн-режимі як необхідний засіб для ефективного менеджменту проєктів у компанії. Автори зазначають важливість
інформаційних платформ для сучасного бізнесу, зокрема використання веб-ресурсів як каналу комунікації та джерела
інформації про послуги компаній. Загалом стаття досліджує різні інформаційні технології та їх роль у покращенні
комунікації з клієнтами та ефективному управлінні проєктами у сучасному бізнес-середовищі.
The article analyzes information technologies that can improve the efficiency of consulting companies and provide
them with new opportunities in interaction with the main stakeholders of this business. Various methods of communication with
clients and project management tools used in the field of consulting business are covered. The authors of the article consider
online project management tools as necessary tools for effective project management in companies. The importance of information
platforms for modern business, in particular web resources as a channel of communication and a source of information about
company services, is also emphasized by the authors. Overall, the article explores various information technologies and their role
in improving customer communication and effective project management in today's business environment. Among the tools, the
website is singled out as one of the important communication tools in the business environment. In particular, it is worth noting
that the consulting company's website can host a variety of tools, such as a blog, forum, chatbot, feedback forms, and others,
which contribute to effective communication with clients. This can increase customer satisfaction and increase their loyalty to the
company. It is also important not to forget the importance of maintaining the website and its constant updating, as this is of great
importance for maintaining the company's reputation and its position in the market. Therefore, for the successful implementation
of an Internet project, it is important to ensure proper maintenance and regular updating of information on the site. Information
technologies are an important and necessary component of modern business. Modern technologies will allow companies to be more
competitive in the market, increase the volume of their business and improve interaction with customers.