У роботі розглянуті теоретичні підходи до визначення сутності поняття «прибуток», проведена класифікація чинників прибутку та на теоретичному рівні розглянуті стратегічні підходи щодо підвищення обсягу прибутку підприємства.
Дана загальна характеристика господарської діяльності ТОВ «Телекарт-Прилад», здійснено аналіз основних показників діяльності ТОВ «Телекарт-Прилад», проаналізовані показники прибутку ТОВ «Телекарт-Прилад» в динаміці останніх років.
Розроблені та обґрунтовані заходи, спрямовані на підвищення обсягу прибутку ТОВ «Телекарт-Прилад».
Qualification work consists of three sections. The object of the study is LLC «Telekart-Prilad», a leading national manufacturer of modern digital communications equipment.
Theoretical approaches to defining the essence of the concept of "profit" are considered in the work, the classification of profit factors is carried out, and strategic approaches to increasing the volume of the company's profit are considered at the theoretical level.
The general characteristic of economic activity of LLC «Telekart-Prilad» is given, the analysis of the basic indicators of activity of LLC «Telekart-Prilad» is carried out, indicators of profit of LLC «Telekart-Prilad» in dynamics of last years are analyzed.
Developed and justified measures aimed at increasing the profits of LLC «Telekart-Prilad».