Короткий опис(реферат):
У статті проаналізовано соціально-психологічні фактори поведінки людини в умовах вибухонебезпечності. Визначено основні причини нещасних випадків при знаходженні вибухонебезпечних предметів; з'ясовано, чому люди порушують загальновідомі правила вибухобезпеки; виявлено чинники, що впливають на поведінку людини, а також ті, від яких залежить формування поведінки безпечного типу. Зроблено висновки про те, що основними причинами нещасних випадків при знаходженні вибухонебезпечних предметів є несподіванка і, як наслідок, неготовність людини до такої ситуації. Системи виховання та освіти приділяють мало уваги формуванню законослухняної та безпечної поведінки; суспільство толерантне до правопорушень; масова культура героїзує правопорушників; слабо дотримується принцип невідворотності покарання. Обґрунтовано, що на поведінку людини впливають такі чинники, як виховання, освіта, несподіванка події, відсутність інформації про поведінку в подібній ситуації, особливості психологічного стану в момент зустрічі з небезпекою, наприклад пригніченість, втома, емоційна змученість тощо. Аргументовано, що формування поведінки безпечного типу залежить від індивідуальних якостей особистості, які залежать від біологічного, соціального та психологічного факторів. Біологічні фактори це вік, стать, стан здоров'я, спадковість, які виявляються у неусвідомлених рефлексах за умов небезпеки. Соціальні фактори це довкілля, що формує в особистості соціальні установки, які впливають на її поведінку. Доведено, що нині при дослідженні девіантної поведінки, як основний розглядається психологічний фактор, саме, психічні функції, які виявляються у емоційних реакціях на небезпечну ситуацію.