У статті розглянуто особливості міжнародного ділового туризму як
специфічного виду туризму, який не залежить від сезону, є прогнозованим і масовим,
орієнтується на споживання послуг високої якості, а також широкого спектру
додаткових послуг. В Україні, незважаючи на достатній ресурсний потенціал у галузі
міжнародного ділового туризму, постають проблеми з недостатнім міжнародним
позиціюванням країни та відсутністю ефективної стратегії її просування як дестинації,
привабливої саме для даного виду туризму. Відповідно, аналіз місця і ролі ділового туризму
в розрізі відродження туристичного сектору України в післявоєнний час вважаються
актуальними і потребують значної уваги. Метою статті є дослідження ролі
міжнародного ділового туризму як чинника повоєнного відновлення туристичної галузі
України. Проаналізовано тенденції розвитку міжнародного ділового туризму у світі за
останні десятиліття і витрати на нього, визначено його роль і місце у сучасному діловому
співтоваристві. Узагальнено досвід пандемічних обмежень, що стали всесвітнім викликом
для туристичної галузі, та заходи щодо успішного виходу з кризи, які можуть слугувати
основою для формування системних положень щодо перетворення України у туристично
привабливу країну завдяки залученню іноземного споживача. Визначено проблемні точки
туристичної галузі в цілому і міжнародного ділового туризму зокрема. Доведено, що
сучасна індустрія ділового туризму стимулює активність багатьох суміжних галузей
економіки і забезпечує зростання прибутковості економіки країни. Запропоновано заходи
щодо розвитку міжнародного ділового туризму як інструменту відродження країни після
завершення воєнного вторгнення.
The article considerss the peculiarities of international business tourism as a specific
type of tourism that does not depend on the season, it is predictable and massive, oriented towards
the consumption of high-quality services, as well as a wide range of additional services. Despite
the sufficient resource potential in the field of international business tourism, problems arise in
Ukraine with insufficient international positioning and the absence of an effective strategy for its
promotion as a destination attractive for this type of tourism. Accordingly, the analysis of the
place and role of business tourism in terms of reviving the tourism sector of Ukraine in the post war period is considered relevant and requires significant attention. The purpose of this article is
to study the role of international business tourism as a factor in the post-war recovery of the
Ukrainian tourism industry. The trends of international business tourism development in the world
over the last decades and its costs are analyzed, its role and place in the modern business
community are determined. The experience of pandemic restrictions, which have become a global
challenge for the tourism industry, and measures for a successful exit from the crisis, which can
serve as a basis of systemic provisions formation for the transformation of Ukraine into a tourist
attractive country due to the involvement of foreign consumers, are summarized. The problem
points of the tourism industry in general and international business tourism in particular are
determined. It has been proven that the modern industry of business tourism stimulates the activity
of many related sectors of the economy and ensures the growth of profitability of the country’s
economy. Measures of international business tourism development as a tool for the revival of the
country after the end of the military invasion are proposed.