У роботі розглядаються теоретико-методичні засади управління результативністю діяльності підприємства, зокрема вивчено поняття результативності діяльності підприємства та його співвідношення з ефективністю, проаналізовано фактори впливу на результативність та розглянуто основні методики оцінки результативності діяльності підприємства.
Проаналізовано ринок послуг роздрібної торгівлі України, обґрунтовано шляхи підвищення результативності ТОВ «Сільпо Фуд».
Запропоновано заходи з підвищення результативності ТОВ «Сільпо Фуд», зокрема встановлення в магазинах електронних сканерів, впровадження прогнозів попиту, зміна системи управління запасами.
The paper examines the theoretical and methodological principles of enterprise performance management, in particular, the concept of enterprise performance and its relationship with efficiency is studied, the factors influencing performance are analyzed, and the main methods of evaluating the performance of the enterprise are considered.
The market of retail trade services of Ukraine was analyzed; the ways of improving the effectiveness of Silpo Food LLC were substantiated.
Measures were proposed to increase the performance of Silpo Food LLC, in particular, the installation of electronic scanners in stores, the introduction of demand forecasts, and changes in the inventory management system.