У роботі розглядаються теоретичні аспекти управління конкурентною позицією підприємства, а саме сутність поняття «конкурентна позиція», процес управління конкурентною позицією підприємства та сучасні методи щодо оцінки конкурентної позиції підприємства.
Проаналізовано сучасний стан ринку послуг роздрібної торгівлі України, внутрішнє середовища та рівень конкурентоспроможності ТОВ «Шик і блиск».
Запропоновано захід щодо удосконалення процесу управління конкурентною позицією підприємства, що стосується впровадження нової послуги для споживачів
The work examines the theoretical aspects of managing the competitive position of the enterprise, namely the essence of the concept of "competitive position", the process of managing the competitive position of the enterprise, and modern methods of assessing the competitive position of the enterprise.
The current state of the retail services market of Ukraine, the internal environment and the level of competitiveness of Shyk i Blysk LLC are analyzed.
A measure is proposed to improve the process of managing the competitive position of the enterprise, which is related to the introduction of a new service for consumers.