У роботі розглядаються теоретичні аспекти управління економічним потенціалом
підприємства, зокрема визначено сутність поняття «економічний потенціал підприємства»,
проаналізовано структуру економічного потенціалу підприємства, вивчено основні методи та
показники оцінювання економічного потенціалу.
Проаналізовано ринок товарів дрогері рітейлу, оцінено економічний потенціал
підприємства.
Запропоновано посилити маркетингову складову економічного потенціалу шляхом
організації cross та up – продаж, самовивозу товару з магазинів, а також формування системи
лояльності за фазою життєвого циклу клієнта.
The paper examines the theoretical aspects of managing the economic potential of the enterprise,
in particular, the essence of the concept of "economic potential of the enterprise" is defined, the structure
of the economic potential of the enterprise is analyzed, the main methods and indicators of economic
potential assessment are studied.
The market of drugstore retail goods was analyzed, and the economic potential of the enterprise
was assessed.
It is proposed to strengthen the marketing component of the economic potential by organizing
cross and up sales, self-pickup of goods from stores, as well as forming a loyalty system based on the
phase of the client's life cycle.