У роботі розглядаються теоретичні засади започаткування власного бізнесу в Україні в сфері послуг; розглянуто загальну концепцію відкриття кав’ярні, досліджуються нормативно-правове регулювання підприємницької діяльності в Україні у даній сфері.
Проаналізовано конкурентне середовище у сфері ресторанного бізнесу та визначені внутрішні конкурентні переваги новостворюваного бізнесу. Сформовано стартові та поточні витрати за проектом.
Визначено доходи та прибуток від реалізації послуг, розраховано показники ефективності проєкту, охарактеризовані можливі ризики реалізації проєкту та шляхи їхньої мінімізації
The work deals with the theoretical aspects of starting a business in Ukraine in the service sector; the general з of opening a coffee shop is considered, the regulatory and legal regulation of entrepreneurial activity in Ukraine in this field is studied.
The competitive environment in the field of restaurant business was analyzed and the internal competitive advantages of the newly created business were determined. Initial and current costs for the project have been formed.
Revenues and profits from the implementation of services were determined, project performance indicators were calculated, possible risks of project implementation and ways of their minimization were characterized.