00 DSpace/Manakin Repository

Перегляд Кафедра маркетингу та міжнародної логістики по назві

Перегляд Кафедра маркетингу та міжнародної логістики по назві

Сортувати по: Порядок: Рузультати:

  • Saiensus, M.; Саєнсус, М.А.; Саенсус, М.А. (Odessa National Economic University, 2014)
    The article analyses the research on innovation sustainability of the socio-economic system as a component of development strategy. When choosing a strategy for the development, the evaluation of innovative sustainability ...
  • Tarasova, K.; Semenova, K.; Тарасова, К.І.; Семенова, К.Д. (2021)
    The purpose of the article is to analyze the effectiveness of the information component for popularizing the territory brand. In modern conditions, the mobility of people and capital has reached such a level that a ...
  • Smyrnova, N.; Смирнова, Н.В. (2020)
    The purpose of the article is forming own conceptual vision of strategic asset management organization as an integrated system. Methods. During the research abstraction methods, the method of single similarity grouping, ...
  • Sotnikov, Y.; Сотніков, Ю.М.; Сотников, Ю.Н. (Kaunas Technical University, 2013)
    The article describes the state of cross-border cooperation in Ukraine and proposes new forms and instruments of cross-border cooperation development, aimed at increasing the competitiveness of Ukrainian border regions. ...
  • Smyrnova, N.; Смирнова, Н.В. (2022)
    The grain market is a system of commodity-money relations arising between its subjects in the process of production, storage, trade and use of grain on the basis of free competition, free choice of grain sales and pricing, ...
  • Жарська, І.О.; Zhars’ka, I. (2020)
    В статті розроблено концепцію формування системи маркетингових комунікацій закладів вищої освіти в мережі Інтернет у вигляді ланцюжка трьох взаємопов’язаних напрямків діяльності: реклама у соціальних мережах, детальна ...
  • Nezdoyminov, S.; Andryeyeva, N.; Нездоймінов, С.Г.; Андрєєва, Н.М.; Нездойминов, С.Г.; Андреева, Н.Н. («Landmark» SIA, 2016)
    Authors of study within the monograph came to conclusion that need the use of modern models and mechanisms for development of tourist businesses, the basic elements which are of pricing policy, economics security, use of ...
  • Tarasova, K.; Rulinska, O.; Тарасова, К.І.; Рулінська, О.В. (2021)
    One business area where environmental issues have received a great deal of discussion in the popular and professional press is marketing. Terms like "Green Marketing" and "Environmental marketing" appear frequently in ...
  • Nosevych, V.; Tarasova, K.; Носевич, В.; Тарасова, К.І. (2023)
    The impact of war on the real estate market is a complex and multifaceted phenomenon that can have severe consequences for this sector of the economy. In modern society, the real estate market is one of the critical ...
  • Shkurupska, I.; Шкурупська, І.О. (Odessa National Economic University, 2018)
    The article considers the evolution of Ukrainian Internet users behaviour. Specifically, the changes in the characteristics of the internet users and their online shopping behaviours are tracked over the past several ...
  • Litovchenko, I.; Shkurupska, I.; Литовченко, І.Л.; Шкурупська, І.О.; Литовченко, И.Л.; Шкурупская, И.А. (СПбГПУ, 2016)
    This study is devoted to the theoretical and practical basis for creation of the integrated marketing communication (IMC) for enterprises at the B2B markets. Historical stages of integration of marketing communications, ...
  • Ereshko, A.; Kerekeshа, O.; Єрешко, А.І.; Керекеша, О.В. (Одеський національний економічний університет, 2017)
    The article is devoted to the problem of marketing researches, their formation and modern tendencies in terms of information-technological revolution on the territory of Ukraine. Based on the analysis, generalization and ...
  • Matskul, V.; Kovalyov, A.; Saiensus, M.; Мацкул, В.М.; Ковальов, А.І.; Саєнсус, М.А. (2021)
    This article is the result of generalizing a real practical problem of optimizing the operation of a cold supply logistics network. A small (up to 100 clients) logistics company solves the problem of operational planning: ...
  • Сало, Я.В.; Salo, Ya. (2021)
    У статті проаналізовано мале та середнє підприємництво в Україні. Розглянуто зарубіжний досвід. Проведено PEST-аналіз для визначення стану малого та середнього підприємництва в Україні за останні роки. Визначено основні ...
  • Smyrnova, N.; Смирнова, Н.В. (2022)
    The objective of the article is to determine the potential of blockchain technologies in various sectors of the digital economy, in the case of the countries of the European Union. Methodology. The research assesses the ...
  • Литовченко, І.Л.; Жарська, І.О.; Литовченко, И.Л.; Жарская, И.А.; Lytovchenko, I.; Zharska, I. (2016)
    В умовах загострення ринкової конкуренції зростає потреба підприємств та організацій у кваліфікованих фахівцях-маркетологах. Відповідно постає необхідність популяризації спеціальності «Маркетинг». З метою залучення ...
  • Тарасова, К.І.; Сало, Я.В.; Новак, Г.В.; Tarasova, K.; Salo, Y.; Novak, H. (Гельветика, 2023)
    У статті розглядаються PR-інструменти в контексті формування позитивного бренду та іміджу організації. У статті проведений аналіз та обґрунтування важливості використання сучасних PR-інструментів для організації. Також ...
  • Смирнова, Н.В.; Smyrnova, N. (2022)
    As more and more global logistics market participants become concerned about increasing the transparency and reliability of logistics chains, leading IT companies are advancing the idea of using Blockchain technology for ...
  • Sotnikov, Y.; Сотніков, Ю.М.; Сотников, Ю.Н. (Донецький державний університет, 2011)
    The article highlights the existing cross-border cooperation programs with the participation of the Odessa region. We consider three of them - "Romania-Ukraine-Moldova", "South-Eastern Europe", "Black Sea". Propose a project ...
  • Ereshko, A.; Sotnikov, Y. (2018)
    Specifies of the marketing online research services in the domestic market, its main players and trends are considered in the article. The informational and communicational technologies (ICT), the use of which in the ...