В статті аналізується освітня концепція постмодернізму з точки зору її філософсько-світоглядної спроможності запропонувати суспільству нові шляхи подальшого розвитку та трансляції системи знань в царині освіти. Вказуючи на суперечливий характеру взаємодії суспільного та індивідуального в історичному розвитку суспільства, автор приходить до висновку, що постмодернізм, заявляючи про рівноцінність усіх видів знання, мистецтва, точок зору та ідей, закріплює та поглиблює «віртуальний» статус людської свободи у сучасному світі, посилюючи натомість тиск на сучасного індивіда соціального контролю та економічного примусу.
In the article educational conception of post-modernism is analysed from the point of view of its philosophical and world view possibility to offer to society the new ways of further development and translation of the system of knowledge in area of education. Specifying on contradictory to character of cooperation of public and individual in historical development society, an author comes to the conclusion, that postmodernism, declaring about the equivalence of all types of knowledge, art, points of view and ideas, fastens and deepens "virtual" status of human freedom in the modern world, strengthening but pressure on the modern individual of social control and economic compulsion.