DSpace Repository

Marketing communications strategies in digital economy

Show simple item record

dc.contributor.author Petrovska, O.
dc.contributor.author Петровська, О.М.
dc.date.accessioned 2019-05-31T00:02:49Z
dc.date.available 2019-05-31T00:02:49Z
dc.date.issued 2018
dc.identifier.citation Marketing communications strategies in digital economy / O. Petrovska, V. Gerzhyk // Socio-economic research bulletin;Odessa National Economic University. – Odessa, 2018. - No. 4 (68). - pp. 159‒168. ru_RU
dc.identifier.issn 2313-4569
dc.identifier.uri http://dspace.oneu.edu.ua/jspui/handle/123456789/9479
dc.description.abstract The article considers digital economics and marketing as a communication process in which entrepreneurs and marketers try to get the right message to the right customer at the right time, and also listen and respond to consumer feedback. The basic moments of key functions and problems in marketing communications and the critical role of the mass media as channels of marketing communication are revealed. The aspects of marketing interaction, which provide the creation of new standards and consumer culture, are described. Transformation of interaction and personalized influence through the involvement of consumers in the process of developing and promoting the product through online tools are investigates. The advantages and limitations of broadcasts and media using in the marketing field are analyzed. Concepts of online marketing communication strategies are listed, and also the main stages of their development and implementation are determined. A key feature of digital marketing is an implementation of a dialogue between the company and the consumer, which allows not only to be at the top of trend, but also to predict behavioral changes of consumers. Particular attention is paid to assessing the effectiveness of digital communications, a number of approaches and indicators of the effectiveness of online communications with the influence of digital media and information technologies on human communication in general and on marketing, in particular. The ability to measure of campaigns effectiveness in real time is an important advantage of online marketing. A review of three widely used digital marketing strategies is reviewed: online advertising, search engine marketing and marketing in social networks. When the authors of article analyze the digital strategies, they investigated how the concept of digital strategy develops and this evolution is divided into four stages, where the third stage is reflected as current and the fourth stage represents of our future digital strategy. ru_RU
dc.description.abstract У статті розглянуто діджитал економіку і маркетинг як процес комунікації, за якого підприємці та маркетологи намагаються донести правильне повідомлення до потрібного клієнта в потрібний момент, а також слухати і відповідати на відгуки споживачів. Розкриті основні моменти ключових функцій і проблем в маркетинговій комунікації та критична роль ЗМІ як каналів маркетингової комунікації. Описано аспекти маркетингу взаємодії, які забезпечують створення нових стандартів і споживчої культури. Досліджено трансформацію взаємодії і персоналізований вплив через залучення споживачів до процесу розробки і просування продукту за допомогою онлайн-інструментів. Проаналізовано переваги і обмеження застосуваннятрансляцій і ЗМІ в області маркетингу. Перераховано концепції комунікаційних стратегій онлайн-маркетингу, а також визначені основні етапи їх розробки і реалізації. Ключовою характеристикою діджитал-маркетингу є здійснення діалогу між компанією і споживачем, що дозволяє не тільки знаходиться на вершині тренда, але і передбачати поведінкові зміни споживачів. Особлива увага приділяється оцінці ефективності діджитал- комунікацій, низці підходів і показників ефективності онлайн-комунікацій з впливом діджитал-медіа та інформаційних технологій на людське спілкування в цілому і на маркетинг зокрема. Можливість вимірювати ефективність компаній в реальному часі є важливою перевагою онлайн-маркетингу. Проведено огляд трьох широко використовуваних цифрових маркетингових стратегій: онлайн-реклама, просування в пошукових системах і маркетинг в соціальних мережах. При виконанні авторами статті аналізу цифрових стратегій досліджено, як концепція цифрової стратегії розвивається і цю еволюцію розділено на чотири етапи, де третій етап відображений як поточний, а четвертий – представляє нашу майбутню цифрову стратегію.
dc.language.iso en ru_RU
dc.publisher Одеський національний економічний університет ru_RU
dc.subject marketing strategy ru_RU
dc.subject viral marketing ru_RU
dc.subject digital communications ru_RU
dc.subject marketing digital strategy ru_RU
dc.subject digital communications effectiveness ru_RU
dc.subject маркетингова стратегія ru_RU
dc.subject вірусний маркетинг ru_RU
dc.subject діджитал-комунікації ru_RU
dc.subject інтернет-стратегія маркетингу ru_RU
dc.subject ефективність діджитал-комунікацій ru_RU
dc.subject стаття
dc.title Marketing communications strategies in digital economy ru_RU
dc.title.alternative Маркетинговi комунікацiйнi стратегiї в дiджитал економiцi ru_RU
dc.type Article ru_RU


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account