00 DSpace/Manakin Repository

Marketing of tourist flow as an instrument of development of tourism in the region

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Nezdoyminov, S.G.
dc.contributor.author Нездоймінов, С.Г.
dc.contributor.author Нездойминов, С.Г.
dc.contributor.author Shykina, O.V.
dc.contributor.author Шикіна, О.В.
dc.contributor.author Шикина, О.В.
dc.date.accessioned 2019-09-06T12:57:34Z
dc.date.available 2019-09-06T12:57:34Z
dc.date.issued 2019
dc.identifier.citation Nezdoyminov S., Shykina O., Md Salleh N.Z. (2019). Marketing of tourist flow as an instrument of development of tourism in the region. Management of enterprise development in the conditions of institutional changes and reforming of the economy. A monograph, (pp. 135-143). -Odessa – Kyiv – Skudai-Johor – Olsztyn: Bookmarked Publishing & Editing. [in English]. ru_RU
dc.identifier.uri http://dspace.oneu.edu.ua/jspui/handle/123456789/9996
dc.description.abstract The article deals with the structure of tourist flow in Ukraine. The place of Odessa region among other administrative and territorial units of Ukraine by types of tourism was discovered. The article gives a detailed analysis of the essence and significance of cruise tourism to the economy of the state. The low efficiency of the implementation of cruise business development programs and maritime infrastructure modernization were due to insufficient inflow of investments related to the unfavorable investment climate in Ukraine. Analysis of factors and general market tendencies, which influence the state of tourism flow, will offer economic instruments for regional tourism and recreation sphere development stimulation create directions of regional strategies for attraction of tourists. ru_RU
dc.description.abstract У статті проаналізовано структуру туристичних потоків України. Виявлено місце Одеської області серед інших адміністративно-територіальних одиниць України за видами туризму. У статті дається докладний аналіз сутності та значущості круїзного туризму в економіку держави. Низька ефективність реалізації програм розвитку круїзного бізнесу і модернізації морської інфраструктури були спричинені недостатнім притоком інвестицій, пов'язаних з несприятливим інвестиційним кліматом в Україні. Аналіз факторів і загальних ринкових тенденцій, які впливають на стан туристичного потоку, допоможе запропонувати економічні інструменти для регіонального туризму і стимулювання розвитку рекреаційної сфери із застосуванням напрямків регіональних стратегій для залучення туристів
dc.description.abstract В статье проанализирована структура туристических потоков Украины. Выявлено место Одесской области среди других административно-территориального единиц Украины по видам туризма. В статье дается подробный анализ сущности и значимости круизного туризма в экономику государства. Низкая эффективность реализации программ развития круизного бизнеса и модернизации морской инфраструктуры были вызваны недостаточным притоком инвестиций, связанных с неблагоприятным инвестиционным климатом в Украине. Анализ факторов и общих рыночных тенденций, влияющих на состояние туристического потока, поможет предложить экономические инструменты для регионального туризма и стимулирования развития рекреационной сферы с применением направлений региональных стратегий для привлечения туристов
dc.language.iso en ru_RU
dc.publisher Bookmarked Publishing & Editing ru_RU
dc.subject tourist flow ru_RU
dc.subject the Odessa region ru_RU
dc.subject the cruise destination ru_RU
dc.subject the Black Sea ru_RU
dc.subject туристичний поток ru_RU
dc.subject Одеський регіон ru_RU
dc.subject круїзна дестинація ru_RU
dc.subject чорноморський круїзний регіон ru_RU
dc.subject туристический поток ru_RU
dc.subject Одесский регион ru_RU
dc.subject круизная дестинация ru_RU
dc.subject Черноморский круизный регион ru_RU
dc.subject монографія
dc.title Marketing of tourist flow as an instrument of development of tourism in the region ru_RU
dc.title.alternative Маркетинг туристичного потоку як інструмент розвитку туризму в регіоні ru_RU
dc.title.alternative Маркетинг туристического потока как инструмент развития туризма в регионе ru_RU
dc.type Article ru_RU


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу