Підвищення конкурентоспроможності турфірми «Час мандрувати » шляхом удосконалення маркетингу
Вантажиться...
Дата
Автори
Назва журналу
Номер ISSN
Назва тому
Видавець
Анотація
У роботі розглядаються теоретичні аспекти управління маркетингом в туристичному підприємництві з метою підвищення конкурентоспроможності. Розкрито сутність основних понять - маркетинг, конкурентоспроможність, конкурентна позиція.
Надано загальну характеристику і здійснено аналіз економічної діяльності турфірми «Час мандрувати», досліджено конкурентну позицію та стан маркетингової діяльності. Визначено сукупність чинників маркетинговою впливу на конкурентоспроможність суб’єкта туристичної діяльності.
Запропоновано і обґрунтовано комплекс маркетингових заходів для підвищення конкурентоспроможності турфірми «Час мандрувати», за методом «маркетинговий ROI» визначено економічний ефект запропонованих заходів
The work deals with the theoretical & practical aspects of marketing activities of the tourizm industry enterprises for increasing competitiveness. The essence of the basic concepts - marketing, competitiveness, competitive position – were revealed. The general characteristic and analysis of the economic activity of the travel agency "Time to travel" were given, the competitive position and the state of marketing activity were investigated, the set of factors of marketing influence on competitiveness of the travel agency was identified. The range of marketing measures for increasing the competitiveness of the travel agency "Time to travel" is proposed and substantiated. The economic effect of advertising measures is determined by the method of "marketing ROI".
The work deals with the theoretical & practical aspects of marketing activities of the tourizm industry enterprises for increasing competitiveness. The essence of the basic concepts - marketing, competitiveness, competitive position – were revealed. The general characteristic and analysis of the economic activity of the travel agency "Time to travel" were given, the competitive position and the state of marketing activity were investigated, the set of factors of marketing influence on competitiveness of the travel agency was identified. The range of marketing measures for increasing the competitiveness of the travel agency "Time to travel" is proposed and substantiated. The economic effect of advertising measures is determined by the method of "marketing ROI".