Репозитарій Одеського нацiонального економічного унiверситету

ISSN: 2310-8347
eONEUIR - Electronic Odesa National Economic University Institutional Repository
Ласкаво просимо до електронного архіву Одеського національного економічного університету - eONEUIR, який призначений для накопичення, зберігання та надання безкоштовного повнотекстового доступу до електронних публікацій наукових праць професорсько-викладацького складу, аспірантів, співробітників університету. Наукові публікації студентів розміщуються за умови наявності рецензії наукового керівника.

Викладачі, аспіранти та співробітники університету, які є авторами наукових публікацій та бажають опублікуватися у архіві відкритого доступу, повинні пройти реєстрацію в eONEU та підписати авторський договір.

У випадку виникнення питань з приводу публікації матеріалів, будь ласка, звертайтеся до бібліотеки університету (головний корпус (ауд.212)), або на електронну пошту library@oneu.edu.ua.
Договір з автором, Положення та інша супровідна інформація

 

Нові надходження

Документ
Psychological assistance in rehabilitation of internally displaced persons
(2025) Pundiev, P.; Пундєв, В.В.
In these theses we argue, that ppsychological assistance in the rehabilitation of IDPs is carried out as individual counseling, self-help groups, family counseling, psycho-correctional group work. In addition, there are ways to overcome the negative consequences of trauma with use of techniques aimed at restoring the socio-psychological potential, resilience of the individual. Normalization of the quality of life of a hole nation is not possible without the use of preventive measures to preserve its mental health. We stated that first of all it concerns the population in/from territories adjacent to conflict areas.
Документ
Практичні рекомендації для батьків щодо зниження рівня тривожності серед дітей та підлітків
(ПНПУ ім. К.Д. Ушинського, 2025) Пундєв, В.В.; Петрова, К.В.; Pundiev, V.; Petrova, К.
У виступі ми окреслили як сімейне оточення, зокрема батьки, впливають на розвиток депресії їх дитей, оскільки багато ключових факторів ризику депресії та тривожних розладів у молодих людей пов’язані з сім’єю (наприклад, подружні конфлікти) або можуть бути виявлені батьками на ранній стадії. Наголосили, що деякі з цих факторів знаходяться під контролем або впливом батьків і їх потенційно можна змінити. Батьки також є хорошою основою профілактики, оскільки вони можуть володіти передбаченням, яке допомагає їм оцінити цінність профілактики та раннього втручання, а також внутрішньою мотивацією вживати профілактичних дій. Також ми виділили окремі рекомендації батькам щодо допомогти дітям долати тривогу. In the speech we outlined how the family environment, in particular parents, influences the development of depression in their children, since many key risk factors for depression and anxiety disorders in young people are related to the family (for example, marital conflict) or can be identified by parents at an early stage. We emphasized that some of these factors are under the control or influence of parents and can potentially be changed. Parents are also a good basis for prevention, as they may have the foresight to help them appreciate the value of prevention and early intervention, as well as the intrinsic motivation to take preventive actions. We also highlighted specific recommendations for parents to help children overcome anxiety.
Документ
Психологічний вплив надзвичайних ситуацій на процес навчання у ЗВО
(Одеський національний економічний університет, 2025) Пундєв, В.В.; Pundiev, V.
В цій роботі, навивши фактори, що супроводжують збройну агресію з боку росії та воєнний стан в Україні з наукової літератури, стверджується, що ситуація для психо-емоційної сфери здобувачів вищої освіти є надзвичайною. Будь-яка надзвичайна ситуація значно підвищує рівень стресу, тривожності та емоційного виснаження, але населення зараз знаходиться у ній постійно. Це може супроводжуватися цілим рядом негативних проявів в психо-емоційному стані як окремої людини, так і суспільства в цілому. Виходячи з вищесказаного, фактори стресу можуть впливати на психічний стан, поведінкові аспекти та когнітивні здібності співробітників ЗВО, здобувачів вищої освіти та, як наслідок, на учбовий процес і результати навчання. Особливо серйозні наслідки мають хронічний стрес і тривожні розлади, які послаблюють адаптаційні механізми організму, а також негативно впливають на здатність до концентрації, запам’ятовування та аналітичного мислення. Надаються результати емпіричне дослідження впливу надзвичайних ситуацій на процес навчання здобувачів ВО. In this work, having listed the factors accompanying the armed aggression by russia and martial law in Ukraine from the scientific literature, it is argued that the situation for the psycho-emotional sphere of higher education students is extraordinary. Any emergency significantly increases the level of stress, anxiety and emotional exhaustion, but the population is currently in it constantly. This can be accompanied by a number of negative manifestations in the psycho-emotional state of both an individual and society as a whole. Based on the above, stress factors can affect the mental state, behavioral aspects and cognitive abilities of employees of higher education institutions, higher education students and, as a result, the educational process and learning outcomes. Chronic stress and anxiety disorders have particularly serious consequences, which weaken the body's adaptive mechanisms, and also negatively affect the ability to concentrate, remember and think analytically. The results of an empirical study of the impact of emergencies on the learning process of university students are presented.
Документ
Професійна ідентичність психолога: шлях до самовизначення
(Одеський національний економічний університет, 2025) Чусова, О.М.; Chusova, O.
В тезах розглянуто професійну ідентичність психолога як інтегративне поняття, що виявляє відношення особистості до професії, інтерес до її фахової спільноти та до свого професійного шляху. Охарактеризовано процеси професійного самовизначення та самоідентифікації; визначено особливості станів професійної ідентичності; виокремлено форми професійної ідентичності психолога; проаналізовано особливості формування професійної ідентичності психолога. The theses consider the professional identity of a psychologist as an integrative concept that reveals the individual's attitude to the profession, interest in its professional community and in one's professional path. The processes of professional self-determination and self-identification are characterized; the features of the states of professional identity are determined; the forms of the professional identity of a psychologist are identified; the features of the formation of the professional identity of a psychologist are analyzed.
Документ
Психологічні наслідки розлучення для дітей
(2025) Чусова, О.М.; Музика, І.О.; Chusova, O.; Musicа, I.
В тезах охарактеризовано феномен розлучення, обґрунтовано значення розлучення для дітей; визначено негативний вплив розлучення на неповнолітніх. Розглянуто психологічні наслідки розлучення для дітей. The theses describe the phenomenon of divorce, substantiate the importance of divorce for children, determine the negative impact of divorce on minors, and examine the psychological consequences of divorce for children.